Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Utmaningsmodellen : ge dina elever rätt motstånd och stöttning genom lärandegropen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127818866
Titel
Utmaningsmodellen : ge dina elever rätt motstånd och stöttning genom lärandegropen
Författare
Nottingham, James
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2017
Omfång
321 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
170 x 240 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
790 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Barn dras lätt mot aktiviteter de redan behärskar, men lär sig betydligt mer av att utmanas. Hur lockar vi dem att pröva nytt, ta risker, vingla och göra fel? Hur tar vi vara på barnens motivation och nyfikenhet för att stärka lärandet?

I nyutkomna "Utmaningsmodellen" knyter James Nottingham Challenging Learning ihop de övriga böckerna i Utmanandeserien genom att presentera en helhetsmodell för lärande.


Huvudboken Utmaningsmodellen synliggör hur eleverna förflyttar sig från ytlig begreppskunskap, genom lärandegropen som kännetecknas av kognitiv konflikt, till djup förståelse. I boken konkretiserar James Nottingham relevant forskning om lärande och undervisning. Utmaningsmodellen som metafor öppnar upp för en konstruktiv klassrumsdialog – den ger eleverna redskap att tänka och tala om sin egen kunskaps-utveckling.


I varje kapitel finns strategier och övningar som får eleverna att våga ta sig ur bekvämlighetszonen och anta lärandeutmaningen. Modellen bidrar till fördjupade frågeställningar och bygger upp ett öppet, dynamiskt mindset.



Utmaningsmodellen vänder sig i första hand till lärare och pedagoger, men är relevant även för skolledare.