Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144096698
Titel
Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet
Författare
O´Brien, Jonatan
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2014
Omfång
367 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 21 mm
Vikt
534 g
Språk
Svenska
Baksidestext
På senare år har Inköp i allt större utsträckning kommit att bidra till företagens lönsamhet, där category management varit den enskilt största bidragsfaktorn. Category management är en strategisk ansats som används för att förstå marknader, analysera spend och implementera nya innovativa leverantörsstrategier. Därför har category management i stor utsträckning bidragit till att förändra Inköps roll, från att ha varit en taktisk och operativt inriktad funktion till att bli en strategisk process inom det värde­skapande företaget.
Category management för inköp presenterar en stegvis process för effektiv implementering av category management, som kan tillämpas direkt i företaget.

Boken innehåller praktiska exempel och konkreta verktyg som tydligt visar hur man:
• snabbt och tydligt analyserar komplexa sourcingsituationer
• förstår specifika marknader för olika spendkategorier
• optimalt tillämpar quick wins för omedelbara resultat
• utvecklar och implementerar innovativa och kreativa categorymanagement-baserade strategier.

Category management för inköp är nödvändig för alla som påverkas i arbetet med category management, oavsett om du är inköpare, kategoriledare, inköpschef, projektledare eller verksamhetschef. Boken är också värdefull för dig som arbetar som säljare – så att du bättre förstår hur strategiskt inköp fungerar och hur en modern inköpare tänker.