Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden

Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden

Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2007. 152 sidor.

Nära nyskick. Pärmen har mycket små bruksspår. Inlagan i nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789147087266
Titel
Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden
Författare
Ohlsson Eva-Karin - Gummesson Evert
Förlag
Liber
Utgivningsår
2007
Omfång
152 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
457 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.

Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.

Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.