Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Grön kommunikation

Grön kommunikation

Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 144 sidor.

Nära nyskick. Skyddsomslag saknas.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147089598
Titel
Grön kommunikation
Författare
Olausson, Victoria
Förlag
Liber
Utgivningsår
2009
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
384 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det här är den första svenska handboken i miljökommunikation, om hur man bygger upp ett starkt grönt varumärke. Den vänder sig till dig som är kommunikatör, arbetar med marknadsföring, har en ledningsfunktion eller är miljöchef. Boken vill inspirera dig till att förändra det sätt på vilket du kommunicerar idag för att öka din organisations konkurrenskraft. Du hittar mängder av exempel på hur andra har lyckats.

Läs mer
Läs om hur du bygger varumärket inifrån och ut, driver ett förändringsarbete i organisationen och slutligen redovisar ert arbete utåt på ett trovärdigt och engagerande sätt. Få tips om effektiva strategier, tänk nytt kring kanalval, budskap och kampanjer. Hitta marknadspotentialen och lär känna de medvetna målgrupperna.

Om författarna
Victoria Olausson har arbetat med miljökommunikation i egna bolaget Sensemakers sedan 2006. Sensemakers bytte 2010 namn och blev en del av Futerra Sustainability Communications. Futerra är en internationell kommunikationsbyrå som grundades 2001 i London. Futerra är världsledande inom området hållbarhetskommunikation med internationella kunder som FN, UNEP, Unilever, L’Oréal, BT och Ben & Jerry's, BBC, engelska regeringen, engelska miljödepartementet (Defra) och många fler. Bland de svenska kunderna återfinns MQ, Siemens, Lantmännen, Folksam, Världsnaturfonden WWF, kommunerna Södertälje, Kalmar, Stockholms läns landsting och Norrköping. De tjänster som erbjuds är bland annat varumärkesutveckling, kommunikationsstrategier, budskapsutveckling, kampanjledning, kreativ konceptutveckling, PR och hållbarhetsredovisningar.