Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Vinna eller försvinna i IT-åldern - Internet-samhällets nya affärslogik
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147045334
Titel
Vinna eller försvinna i IT-åldern - Internet-samhällets nya affärslogik
Författare
Ström, Pär
Förlag
Liber
Utgivningsår
1999
Omfång
208 sidor
Bandtyp
Övrigt
Vikt
512 g
Språk
Svenska
Baksidestext
IT och Internet kommer i grunden att förändra "spelreglerna" för all affärsverksamhet.
Boken ger en förståelse för de grundläggande förändringar affärslivet står inför. Här ges en karta och kompass till det nya affärslandskap som den digitala revolutionen skapar - och som öppnar många nya affärsmöjligheter.

Läs mer
IT och Internet kommer i grunden att förändra "spelreglerna" för all affärsverksamhet.
Bidragande faktorer bland många är:
• "Den perfekta marknaden" resulterar i en hyperkonkurrens.
• Tid och rum förlorar sin betydelse.
• Fasta priser ersätts av ständigt rörliga priser.
• Mellanhänder hoppas över - men inte alla - och nya tillkommer.
• Köparnas makt ökar på leverantörernas bekostnad.
• Inträdesbarriärerna för nykomlingar sänks.
• Skiljelinjen varor- tjänster ersätts av skiljelinjen fysiskt-elektroniskt, varor och tjänster flyter samman.
• Handeln globaliseras även i konsumentledet, ny roll för butikerna.
• Företagen får one-to-one-relationer med varje kunder.
Boken ger en förståelse för de grundläggande förändringar affärslivet står inför. Här ges en karta och kompass till det nya affärslandskap som den digitala revolutionen skapar - och som öppnar många nya affärsmöjligheter. Boken innehåller även en mängd konkreta exempel och en lång lista med adresser till belysande och intressanta webbplatser.
Vinna eller försvinna tilldelades "Hedersomnämnande som årets Marknadsföringsbok 1999".
Pär Ström är verksam som riskkapitalist samt affärskonsult med inriktning mot IT-frågor.
Boken har också en egen hemsida! www.vinna.eller.forsvinna.nu/

Om författarna
Pär Ström är verksam som riskkapitalist samt affärskonsult med inriktning mot IT-frågor.