Heavy metal management
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. Första upplagan uppl. 2012. 120 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Förlagets svarta klotband med skyddsomslag. 21,5 x 14 cm. 311 g
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789187049125
- Titel
- Heavy metal management
- Författare
- Pärson, Pär-Jörgen
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 216 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Humoristiskt men välgrundat om hårdrockstänkande i företagsledning.
Världens företagsledare har mycket att lära av hårdrockarna. Exemplen på grabbgäng utan formell utbildning som utvecklar småföretag till globala varumärken av högsta klass är många. Och handen på hjärtat: hur ofta önskar sig inte den genomsnittlige företagsledaren att personal och kunder kunde bete sig litet mer som rockfans? Nog skulle en bank-VD gärna skrika: Lemme se yall go apeshit, motherfuckers! i
stället för att läsa årsberättelsen? Global positionering, konsumentattraktion, varumärkesvård, storytelling och kundförförelse är hårdrockarnas överlägsna favoritsporter. Dessutom får de göra det i coola kläder.
Heavy Metal Management är en humoristisk inspirationsbok med en god portion allvar. Och vem lyssnar du helst på Alice Cooper eller den svenske företagsledaren?
Hans-Olov Öberg och Pär-Jörgen Pärson har tillsammans mer än 50 års erfarenhet av strategisk analys, management och företagsutveckling och använder hela rockhistorien som utgångspunkt för sina lättfattliga råd. Årets managementbok alla kategorier!