Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Sumpkärret blev ett varumärke

Sumpkärret blev ett varumärke

Inbunden bok. Gotlandica förlag. 2019. 159 sidor.

Mycket gott skick. Inbunden i förlagets laminerade pappband. Illustrerad.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186103750
Titel
Sumpkärret blev ett varumärke
Författare
Palmenfelt, Ulf
Förlag
Gotlandica förlag
Utgivningsår
2019
Omfång
159 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
150 x 200 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
426 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Ulf Palmenfelts promenader i Visby fungerar som »tankegångar«, då hjärnan får lov att tänka på vad den vill. I den här boken har han samlat några av de infall som har uppstått under sådana »tankegångar« eller till följd av dem. Nästan alla hänger på något sätt samman med den folkliga berättartraditionen. Påfallande många visar hur Visby genom tiderna haft rika kontakter med omvärlden. Till sin häpnad har Ulf kunnat iaktta hur den plats som för fem tusen år sedan var ett muntert puttlande sumpkärr i dag har blivit ett varumärke på en kommersiell marknad.

Författaren Ulf Palmenfelt är folklivsforskare och professor emeritus vid Uppsala universitet. Ulf har ägnat sin forskning, ja faktiskt större delen av sitt liv, åt gotländska folksägner och folkligt berättande. Under många år reste han land och rike kring som professionell historieberättare i skolor, på bibliotek och i hembygdsgårdar. Berättandet löper som en röd tråd genom Ulfs livsgärning.