Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Introduction to design and culture - 1900 to the present [edition 2.0]

Introduction to design and culture - 1900 to the present [edition 2.0]

Häftad bok. Taylor & Francis Ltd. 2 uppl. 2004. 280 sidor.

Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23 x 15,5 cm Vikt 470 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA upplagan, rikt illustrerad med sv/v foton och reklambilder. This introduction to the development of modern (and postmodern) design is ideal for undergraduate students. Divided into four parts, the book covers the major periods in design culture since the start of the twentieth century, beginning by examining the formative years 1900-1914. Two sections on design and modernity explore the periods 1915-1939 and 1939-1969, and a completely new section, design and postmodernity, covers 1970 to the present. New to this second edition are: key discussions on postmodernism and design the alliance between technology and design the relationship between identity and design. Drawing on a wealth of mass-produced artifacts, images and environments including sewing machines, cars, televisions, clothes, electronic and branded goods and exhibitions, Sparke shows how design has helped to shape and reflect our social and cultural development. CONTENTS: List of illustrations. Acknowledgements. Introduction: Twentieh-centurey design and culture revisited * PART ONE - Design an modernity, 1900-1939 1. Consuming modernity 2. The impact of technology 3. The designer for industry 4. Modernism and design 5. Designing identities * PART TWO - Design and postmodernity, 1940 to the present 6. Consuming postmodernity 7. Techology and design: a new alliance 8. Designer culture 9. Postmodernism and design 10. Redefining identities. Notes. Glossary. Bibliography. Index.
// Enstaka blyertsanteckningar kan förekomma, ett par sidor har hundöron, svagt snedläst, små hanteringsmärken förekommer främst i hörnen. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [2995]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9780415263368
Titel
Introduction to design and culture - 1900 to the present
Författare
Penny Sparke
Förlag
Taylor & Francis Ltd
Utgivningsår
2004
Omfång
296 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
160 x 234 mm
Vikt
544 g
Språk
Svenska