Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att skapa språk och mening : litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass

Att skapa språk och mening : litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass

Häftad bok.

Mycket gott skick. Per Dahlbeck, Kristina Westlund (red.).
Dahlbeck, Per, (1950-) (redaktör/utgivare)
Westlund, Kristina, (1977-) (redaktör/utgivare)
En del understrykningar med blyerts.
Upplaga 1
Publicerad: Lund : Studentlitteratur, [2018]
Svenska 147 sidor

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144118741
Titel
Att skapa språk och mening : litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass
Författare
Dahlbeck, Per - Westlund, Kristina
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2018
Omfång
152 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
270 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenheter, frågor och nyfikenhet och låter verksamheten styras av det. Samtidigt ska verksamheten ­bidra till att barn språkar och kommunicerar på många olika sätt och där barnens uttrycksformer inte ses som konkurrerande utan som att de gynnar varandra.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och lärare med inriktning F-3. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares och lärares kompetens­utveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.