Kappor till varje pris: Del I, II, III och IV
Häftad bok. 1965. 184 sidor.
Gott skick.
sprättad efter sidan 80.
Mjölnarsonen Per Olof Ahl hade varit en framgångsrik reseförsäljare för olika produkter då han 34 år gammal började sälja kappor till vrakpris i en källarlokal på Omvägen i Göteborg 1953. Detta blev starten för företaget Kapp-Ahl.
Per Olof Ahls idé var att sälja kapporna till lägre priser men med högre omsättning. Konkurrenterna gillade inte hans idéer så i början fick han agera i smyg för att kunna få sina leveranser. Men kunderna var desto mer uppskattande, så ibland tog Ahl sin buss med kappor och åkte på försäljningsturné runt om i landet.
Per Olof Ahl var inte bara en bra affärsman – han var ett PR-geni, som med stor skicklighet gjorde propaganda för sin idé och sin kritik av onkurrenterna, bl.a. i boken Kappor till varje pris som kom ut i många upplagor under 50- och 60-talen.
