Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Mediesamhället: centrala begrepp
Mediesamhället: centrala begrepp Mediesamhället: centrala begrepp

Mediesamhället: centrala begrepp

Häftad bok. Studentlitteratur. 2009. 267 sidor.

Hyggligt skick. Längre hörnveck på omslagets baksida, ca 12 cm långt; vecket mindre skarpt synligt även på en del sidblad i slutet av boken. Några stötta hörn på omslaget. Stött och lätt vätskepåverkat område vid nederkanten på omslagets framsida och på några inledande sidblad. Boken böjd/svängd i formen. Blyertsnotering på omslagets främre insida. Överstrykningar förekommer fram till s. 213. 402 gram.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789144049038
Titel
Mediesamhället
Författare
Berglez, Peter
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2009
Omfång
267 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
398 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.