Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Kvalitetslärande i högre utbildning : introduktion till problem- och praktikbaserad didaktik

Kvalitetslärande i högre utbildning : introduktion till problem- och praktikbaserad didaktik

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 456 sidor.

Gott skick. Lätt bruksslitage. Några noteringar och namn i blyerts på första uppslaget. Inget annat. Kom ihåg! Portot gäller oavsett hur många böcker eller tidningar du köper från oss, Anthon Klipp & Konsult här på Bokbörsen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144019420
Titel
Kvalitetslärande i högre utbildning : introduktion till problem- och praktikbaserad didaktik
Författare
Pettersen, Roar C
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2008
Omfång
456 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
773 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Lärande är kontextberoende och utvecklas bäst när studenter deltar aktivt i krävande lärmiljöer. Denna bok ger en grundlig introduktion till studentaktiva metoder, studentcentrerade läroplaner och alternativa examinationsformer samt studentutvärdering av undervisning. Den kan också fungera som en praktisk vägledare i undervisningsarbetet. Kvalitetslärande i högre utbildning diskuterar de olika metoderna och strategierna i ljuset av nyare lärandeforskning och didaktisk teori, och särskild vikt har lagts på problembaserat lärande, casemetodik och projektpedagogik. Här visas att dessa modeller bygger på och integrerar såväl nyare som välbeprövade principer för lärande och undervisning. Målgrupp är lärare i högre utbildning, men boken tar upp teman som är aktuella för lärare som undervisar i andra sammanhang, till exempel på gymnasiet och inom vuxenutbildningen. Boken kan även rekommenderas till blivande lärare.