Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Den lekande undervisande förskolläraren : Lekresponsiv undervisning i praktiken

Den lekande undervisande förskolläraren : Lekresponsiv undervisning i praktiken

Häftad bok.

Nyskick. Boken utforskar lekresponsiv undervisning i förskolan med rika exempel och praktiknära forskning. | Studentlitteratur AB, Utg. 2023 | Danskt band. 8:o (171x245 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144162379
Titel
Den lekande undervisande förskolläraren : lekresponsiv undervisning i praktiken
Författare
Pramling Samuelsson, Ingrid
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2023
Omfång
160 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
171 x 245 mm Ryggbredd 11 mm
Vikt
364 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur kan lek och undervisning integreras och bilda en helhet i det dagliga arbetet i förskolan? I Den lekande undervisande förskolläraren ges många och rika exempel på hur en ny teori som benämns som Lekresponsiv undervisning (LRU) omsätts och formar det vardagliga arbetet i förskolan. Teorin har utarbetats i ett praktiknära forskningsprojekt i samarbete med förskollärare, utvecklingsledare och rektorer från förskolor och forskare från universitet och högskolor.

I denna bok är det förskollärare, speciallärare och rektorer som själva träder fram som aktörer i sin profession och ger ett unikt bidrag till hur lekresponsiv undervisning omsätts i praktiken. De medverkande författarna ingår i Nätverket för utvecklings­pedagogik, förskoleforskning och praktikutveckling. Redaktörerna Maria Magnusson, Linnéuniversitetet och Ingrid Pramling Samuelsson, Göteborgs universitet har båda deltagit i forskningsprojektet men är också aktiva i nätverket.

Boken vänder sig till både förskollärarutbildning och till förskolans professionella.