Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att förbättra skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar

Att förbättra skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar

Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2021. 495 sidor.

Mycket gott skick. Titta gärna in mina andra böcker till salu för samfrakt.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127827660
Titel
Att förbättra skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar
Författare
Rönnström, Niclas
Förlag
Natur & Kultur Läromedel
Utgivningsår
2021
Omfång
496 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
180 x 248 mm Ryggbredd 38 mm
Vikt
1222 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att förbättra skolor med stöd i forskning visar hur skolor kan förbättras med utgångspunkt i aktuell forskning, men också hur forskningen kan stödja skolans yrkesverksamma i detta arbete. De medverkande författarna har ett särskilt fokus på regeringsuppdraget Samverkan för bästa skola, en nationellt reglerad satsning bland förskolor och skolor som berör hundratals huvudmän, skolor och förskolor som många gånger verkar under svåra omständigheter.
Antologin Att förbättra skolor med stöd i forskning belyser teman som: styrning av och samverkan kring skolutveckling, skolors förbättringskapacitet, organisering för professionellt samarbete och lärande samt utveckling av undervisningskvalitet och elevhälsoarbete. Här besvaras frågor som:

Hur kommer det sig att så många skolutvecklingsinsatser inte får avsedd effekt?
Vad innebär det att bygga skolors kapacitet för förbättring?
Hur kan man förstå ansvar, dialog och samarbete mellan styrkedjans aktörer?
Hur kan man gå till väga för att förbättra undervisningskvalitet?
Vad ska till för att elevhälsoarbete blir en viktig del i skolförbättring?
Hur kan man bedriva skolförbättring när problemen ofta är svårbemästrade och beror av skolors kultur, struktur och omständigheter?

Redaktörerna Niclas Rönnström och Olof Johansson har samlat forskare från olika discipliner med ett gemensamt intresse för skolförbättring. Boken Att förbättra skolor med stöd i forskning vänder sig främst till skolhuvudmän, skolledare, lärare, förskolelärare och andra som ägnar sig åt att förbättra förskolor och skolor, men passar alla som vill förstå det mångbottnade skolförbättringsarbetets villkor, dynamik och aktörer.