Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Det postdigitala manifestet

Det postdigitala manifestet

Häftad bok Ink bokförlag. 2009. 82 sidor.

Nära nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789197358699
Titel
Det postdigitala manifestet
Författare
Rasmus Fleischer
Förlag
Ink bokförlag
Utgivningsår
2009
Omfång
82 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
110 x 192 mm Ryggbredd 7 mm
Vikt
102 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det senaste decenniets digitalisering har skapat helt nya villkor för vårt förhållande till musik. Fram till i slutet av 1900-talet kunde skivbolagen och etermedier­na fortfarande reglera utbudet. Sedan sprack cd-bubblan och musikland­skapet svämmade över. Idag är musikutbudet oöverblickbart. I den omdiskuterade boken Det postdigitala manifestet sonderar Rasmus Fleischer överflödets terräng. Den utmaning som vi ställs inför i den postdigitala kulturen är inte att pro­ducera ännu fler låtar, utan att gallra i överflödet. Någon måste välja. Detta ofrånkomliga urval aktualiserar frågor om makt och ansvar. Musik är inte ljudfiler på en hård­disk eller noter på ett blad, utan en form av samvaro och gemenskap. Rasmus Fleischer (f. 1978) är samtidshistoriker på Södertörns högskola. Han driver den tongivande bloggen Copyriot och är en av landets främsta debattörer i frågor om digitalisering, upphovsrätt, nätpolitik och kulturteori. Fleischer har även gett ut Boken & Biblioteket på Ink bokförlag.