Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
MEDIER OCH MÄNNISKOR I KONSUMTIONSRUMMET

MEDIER OCH MÄNNISKOR I KONSUMTIONSRUMMET

Inbunden bok. Bokförlaget Nya Doxa. Första uppl. 2002. 425 sidor.

Nyskick. Hur väljer, köper, använder och avyttrar människor olika typer av medievaror? Hur samspelar olika medier med varandra och vad skiljer dem åt? Vilka medier ingår enligt kronofogden i hushållens normala minimistandard? Hur organiseras tidningskiosken, bokhandeln och fotoaffären för att locka människor till köp? Är affischer konst? Vad innebär samlande, ägande, lån och gåvor när det gäller skivor, böcker eller kort? Hur strukturerar ungdomar, barnfamiljer och pensionärer tid och rum genom bruket av video och telefon? Är det företagen eller människorna som är mest globala? Förs det någon kamp om mediernas makt i vardagen? Medier är en stor och viktig del av vårt vardagsliv. Vi tittar på TV och video, läser böcker och tidningar, skickar kort och talar i mobiltelefon, lyssnar på plattor och fotograferar. Men egentligen börjar vår konsumtion av medier redan då vi köper dem i butikerna. MEDIER OCH MÄNNISKOR har sin startpunkt just där, för att sedan följa medievarorna ut i vardagen med sina köpare. I mötena mellan människor och medier avslöjas medieindustrins makt över människorna, men också hur människorna tar makten över sina medier. 23 X 16 cm. 863 g. Nyskick. ISBN 9157804109

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen