Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Bild, konst och medier för yngre barn – Kulturella redskap och pedagogiska perspektiv

Bild, konst och medier för yngre barn – Kulturella redskap och pedagogiska perspektiv

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2016. 166 sidor.

Nära nyskick. Små ytliga hanteringsspår.

Sökord: LÖFA50 4PE131 KBGAP2 LÖFA51 6ES118 6ES119

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144089935
Titel
Bild, konst och medier för yngre barn - - kulturella redskap och pedagogiska perspektiv
Författare
Bendroth Karlsson, Marie
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2014
Omfång
166 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
340 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det är en pedagogisk balansakt att ta del av barns perspektiv och i rätt ögonblick utmana dem så att de utifrån egna intressen kan lära sig mer om olika gestaltningsformer och om den visuella kultur de lever i. Att barn idag erövrar en visuell läskunnighet är lika angeläget som att de får en verbal- och skriftspråklig kompetens.

Med denna antologi vill vi erbjuda kulturella redskap och pedagogiska perspektiv för att arbeta med bild och konst i förskolan, men också på fritidshem och i skolans tidiga år. Det pedagogiska arbetet med bild, konst och medier har olika aspekter – sociala, kunskapsmässiga, kommu­nikativa och konstnärliga. Vi menar att samtliga är betydelse­fulla och att det är viktigt att ingen av dessa aspekter hamnar i skuggan. De senare årens fokus på visualitet, visuell kultur, estetiska lärprocesser och lärande om, i, genom och med konst behöver diskuteras ytterligare i relation till yngre barn. Med exempel från olika projekt och aktiviteter diskuterar vi hur arbetet med bild i vid mening kan vara både lekfullt, meningsskapande, lärande och problematiskt.