Service Management - ledning och strategi i tjänsteproduktion
Häftad bok. Liber. 5 uppl. 2011. 207 sidor.
Mycket gott skick.
Format 24 x 16 cm Vikt 430 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FEMTE upplagan, illustrerad med figurer och tabeller i sv/v. Översättning: Christer Ekberg. INNEHÅLL: Förord 1. Myt och verklighet om tjänstesamhället 2. Den nya ekonomiska ekvationen 3. Service management system 4. Dynamisk diagnos: goda och onda cirklar 5. Servicekonceptet 6. Varför strategisk personalutveckling? 7. Att utveckla människor 8. Klienten som kund - kunden som medproducent 9. Teknologi, verktyg och inramning 10. Image 11. Prissättningens konst och vetenskap 12. Att skapa, reproducera och förbättra affärsidéer 13. Diversifiering och internationalisering 14. Kvalitet 15. Kultur och dominerande idéer som managementverktyg 16. Förändring och ledarskap. Litteratur
// Pärmarna har mindre hanteringsspår, rester av marginalanteckningar i blyerts förekommer. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [3330]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147097517
- Titel
- Service Management : ledning och strategi i tjänsteproduktion
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 240 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 419 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en djupare insikt i de personella insatsernas betydelse och en ny blick för marknadsföringen av service och tjänst. Författaren förklarar ”sanningens ögonblick, dvs. det oåterkalleliga ögonblick då t.ex. restauranggästen smakar på sin maträtt – kort sagt då kunden bildar sig en åsikt om den service han köper.