Marknadskommunikation - kunden, varumärket, lönsamheten
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3:1 uppl. 2009. 631 sidor.
Gott skick.
Format 24,5 x 17 x 3,5 cm Vikt 1.330 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE upplagan, illustrerad med figurer och foton i sv/v och färg. INNEHÅLL: Förord. DEL I - Inledning 1. Marknadskommunikation, kunder, varumärken och lönsamhet - en inledning. DEL II - Varumärket 2. Varumärkesportföljen i ett kommunikationsperspektiv 3. Varumärkets identitet och positionering 4. Varumärkesplattformen. DEL III - Kunden och kommunikation 5. Känslor, mål och motivation 6. Budskapsbearbetning. 7. Från behov till preferenser och lojalitet. DEL IV - Kundkontakter 8. Kundkontakter 9. Marknadskommunikationsaktiviteter för varumärkesbudskap 10. Marknadskommunikationsaktiviteter för affärsstimulans. DEL V - Kampanjen 11. Kommunikationsmål och andra mål 12. Budskapsstrategier 13. Commercial & Creative Brief 14. Kreativa aspekter på utformningen 15. Företagets planering och allokering av resurser. DEL VI - Strategiskt varumärkesbyggande 16. Strategiska aspekter på marknadskommunikationens effekt på varumärkesportföljen 17. Strategiska aspekter på kundportföljen 18. Mått på varumärkesbyggande marknadskommunikation. Avslutande tankar om marknadskommunikation, kunder och varumärken. Register.
// Pärmarna har veck, ryggen har läsveck, hörnen har hanteringsspår, inga anteckningar eller understrykningar upptäckta. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0942]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144023182
- Titel
- Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
- Författare
- Mårtenson, Rita
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 631 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1334 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna. Rita Mårtensons Marknadskommunikation riktar sig både till den akademiska världen och till näringslivet då den integrerar nyheter från forsknings-fronten med kunskap om de beslut som den praktiskt verksamme marknadsföraren måste fatta. Boken är uppbyggd kring de tre hörnstenarna marknadskommunikation, varumärken och kunder. Perspektivet är såväl taktiskt som strategiskt.
Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet. Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.