Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kvalitet och kunskapsprocess i högre utbildning

Kvalitet och kunskapsprocess i högre utbildning

Häftad bok. Bokförlaget Nya Doxa. 1993. 290 sidor.

Nyskick. PRESENTSKICK.
Kvalitet är delvis ett öppet begrepp som formas utifrån olika intressen. Studenter, lärare, administratörer, politiker, näringslivets representanter och andra aktörer inom den högre utbildningen måste därför klara sig utan ett färdigformat kvalitetsbegrepp. En förutsättning är att lärarnas kompetens stärks genom att know how och reflektion integreras med utbildningsverksamheten.
Den särpräglade kunskapsprocess som sker i väl fungerade universitet, högskolor och professioner utmärks av ett samspel mellan personliga och institutionella värderingen och en fördjupad självförståelse. Processen utvecklar utbildningens praxis och kvalitet fortlöpande. En av förutsättningarna för detta är att utvärderingar utformas med syfte att öka självinsikt och delaktighet hos dem som genomför utbildningen.
Gängse know how räcker inte i ett framtida yrkesliv. Efterfrågan på alltmer sofistikerade varor och tjänster skapar behov också av kompetens som innefattar förmåga till reflektion, vida referensramar och förståelse av mänskliga, sociala och kulturella behov. Kvalitetsutveckling inom högre utbildning och inom professionellt yrkesliv förutsätter delvis samma slags kompetens och kunskapsprocesser.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9188248291
Titel
Kvalitet och kunskapsprocess i högre utbildning
Författare
Rolf, Bertil
Förlag
Bokförlaget Nya Doxa
Utgivningsår
1993
Omfång
290 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
154 x 227 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
450 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kvalitet är ett delvis öppet begrepp som formas utifrån olika intressen. Studenter, lärare, administratörer, politiker, näringslivets företrädare m fl inom högre utbildning får klara sig utan ett färdigt kvalitetsbegrepp, menar författarna och vill istället se att utbildningskvalitet och kvalitetsbegrepp utvecklas parallellt.