Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Slöjd i en digital skola

Slöjd i en digital skola

Häftad bok. Lärarförlaget. 1 uppl. 2017. 174 sidor.

Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick.

När du handlar böcker av mig:

* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker eller Postnord. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.

* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen: klassisk och modern skönlitteratur, lyrik och dramatik, facklitteratur, barnböcker och kurslitteratur.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188149190
Titel
Slöjd i en digital skola
Författare
Rylander Lundström, Martina
Förlag
Lärarförlaget
Utgivningsår
2017
Omfång
174 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
170 x 215 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
400 g
Språk
Svenska
Baksidestext
All undervisning måste inte vara digital. Men alla lärare har ett ansvar att följa med sin tid.
Det är utgångspunkten för antologin Slöjd i en digital skola. Redaktören Martina Rylander Lundström, själv lärare i slöjd och svenska, har samlat kollegor och forskare med olika perspektiv på hur skolämnet slöjd berörs och kan berikas av den pågående digitaliseringen.

Boken innehåller flera inspirerande exempel på hur digitala verktyg och teknik kan användas i undervisningen. Eller vad sägs om interaktiva brädspel, kläder som lyser eller fågelholkar som larmar när äggen kläcks? Men boken utforskar också slöjdämnets roll i dagens skola och i framtidens.

Äntligen en antologi som på allvar öppnar för en fördjupad dialog om skolämnet slöjd och digitalisering! Det är både välkommet och behövligt.
Ur inledningen av Stina Westerlund, lektor i pedagogiskt arbete.