Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Stabil och agil kedja bygg en framgångsrik organisation i en turbulent värld

Stabil och agil kedja bygg en framgångsrik organisation i en turbulent värld

Inbunden bok.

Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Mondial. uppl.1. 2020. 252 s. mindre bruksslitage, skav på skyddsomslag, dedikation i försättsblad.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789180020282
Titel
Stabil och agil kedja : bygg en framgångsrik organisation i en turbulent värld
Författare
Söderlind, Peder
Förlag
Mondial
Utgivningsår
2020
Omfång
252 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
148 x 218 mm Ryggbredd 26 mm
Vikt
588 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Trenden att marknader konsolideras är stark och det finns inga tecken på att den kommer att avta. De sju största svenska kedjorna i trettio branscher med totalt 210 företag och 30 000 arbetsplatser omsätter drygt 1 000 miljarder kronor om året. Världen förändras i snabb takt. Digitaliseringen ändrar konsumenternas beteende och värderingar och det innebär att själva fundamentet för att skapa affärer ändras. Kedjor är komplexa organisationer som historiskt sett har levt på att vara stabila. Nu behöver de även vara snabbrörliga agila. Genom intervjuer med drygt trettio vd:ar för några av Sveriges mest framgångsrika handelskedjor och tjänsteföretag har Peder Söderlind kartlagt vilka möjligheter och utmaningar den nya tiden innebär för dessa ledare, deras organisationer och medarbetarna. I boken presenterar han också en plattformsmodell för kedjor som ger nycklarna till hur det går till att utveckla framgångsrika verksamheter med många lokala enheter. Han ger också en inblick i den mest aktuella forskningen där områden som plattformsstrategi, tjänstelogik, affärsekosystem, medarbetarengagemang, värdeskapande och hållbarhet spelar en betydande roll.*Peder Söderlind är författare, researcher och tjänstedesigner. Han har grundat och är vd för det svenska SaaS-bolaget Glykol, som hjälper ledande kedjor att effektivisera riskbedömning, internkontroll och merförsäljning. Han har en bakgrund inom journalistik, är föreläsare och har arbetat med research för bl.a. Veckans Affärer och Dokument Inifrån. Han har en magisterexamen i interaktionsdesign och har under de senaste tio åren arbetat med tjänstedesign. Det här är hans tredje bok.