Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Glädjeämnen eller sorgebarn? : en rapport om samverkan mellan för-, grund- och gymnasieskolor och landets musik- och kulturskolor

Glädjeämnen eller sorgebarn? : en rapport om samverkan mellan för-, grund- och gymnasieskolor och landets musik- och kulturskolor

Häftad bok. SMOK. 2019. 112 sidor.

Mycket gott skick. SMOK förlag 2006. En rapport om samverkan mellan för- grund och gymnasieskolor och landets musik och kulturskolor, hft 112 sidor, illustrerad med färgbilder.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789175422565
Titel
Glädjeämnen eller sorgebarn? : en rapport om samverkan mellan för-, grund- och gymnasieskolor och landets musik- och kulturskolor
Författare
Sandh, Håkan - Sveriges Musik- och Kulturskoleråd - Myndigheten för skolutveckling
Utgivningsår
2019
Språk
Svenska
Baksidestext
På många håll finns goda exempel där undervisningen håller hög kvalité. Samtidigt saknar de flesta lärare som undervisar i ämnena den kunskap som krävs för att undervisningen skall nå upp till kursplanernas mål. Kan samverkan mellan musik- och kulturskolan och barn- och ungdomsskolan vara ett sätt att förbättra undervisningen i de estetiska ämnena? Kan en sådan samverkan även göra det möjligt att införa mer av estetiska lärprocesser i barn- och ungdomsskolan? Det är några av de frågor som tas upp i denna rapport. Som bakgrund redovisas hur samverkan mellan skolformerna ser ut idag. En rad konkreta exempel från olika kommuner visar ett brett spektra av goda exempel på hur en sådan samverkan kan höja kvalitén på undervisningen inom barn- och ungdomsskolan