Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kvalitetsarbete utifrån ett lärandeperspektiv

Kvalitetsarbete utifrån ett lärandeperspektiv

Hyggligt skick. Karlstad,2005,Karlstads Universitet, häftad.,19,5 x 26,5 cm, 108 s, illustrationer i sv/v.,Tummade hörn, namnteckning på första uppslag, noteringar sid 3-20, reva på bakre omslagets övre kant.,Hyfsat skick.,917063002X,Beskrivning av att arbeta med kvalitetsarbete och kvalitetsredovisning.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
917063002X
Titel
Kvalitetsarbete utifrån ett lärandeperspektiv
Författare
Hans-Åke Scherp
Förlag
Karlstads universitet, Utbildningsvetenskap
Utgivningsår
2005
Omfång
108 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
195 x 265 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
335 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna skrift beskriver författaren kortfattat ett sätt att se på och arbeta med kvalitetsarbete och kvalitetsredovisning som utgår från problembaserad skolutveckling (PBS). Perspektivet beskrivs mer ingående på hemsidan www.kau.se/pbs.

Att förstå sig på hur man inom sitt eget ansvarsområde kan påverka skolutvecklingsprocessen på ett gynnsamt sätt är viktigare än att ägna sig åt att kontrollera vilka arbetsresultat närmast underliggande nivå uppnår. Om kvalitetsarbetet ska leda till utveckling av verksamheten behöver man bygga upp meningsskapande och förståelsefördjupande lärmiljöer i organisationen där man på varje nivå lär om hur man kan bidra till en förhöjd kvalitet.

Kvalitetsarbete på skolnivån handlar om att:
*undersöka i vilken grad man i sin vardagsverksamhet lyckas förverkliga sina lärdomar om hur man på bästa sätt bidrar till elevernas lärande och utveckling
*finna bättre lösningar av de problem som man stöter på i vardagsarbetet genom att fördjupa sitt lärande om och sin förståelse av problemens natur