Datagrundad skolförbättring - - analys utifrån datateam-metoden
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 150 sidor.
Nära nyskick. Veck på en sida, i övrigt som ny.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144109817
- Titel
- Datagrundad skolförbättring - - analys utifrån datateam-metoden
- Författare
- Schildkamp, Kim
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 150 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 262 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att förbättra kvaliteten i en skolas verksamhet är komplext och kräver systematiskt arbete. Datagrundad skolförbättring erbjuder en vetenskaplig metod – datateam®metoden – vars yttersta syfte är att hjälpa lärare och skolledare att fatta välgrundade beslut om hur en verksamhet kan förbättras. Datateam®metoden beskriver en process i åtta steg där grupper arbetar systematiskt, tillsammans för att identifiera och lösa problem utifrån fakta/data. I boken vägleds läsaren genom varje steg, och dessutom ges utförliga fallbeskrivningar som illustrerar hur datateam®metoden har använts i praktiken. Boken riktar sig till lärare, skolledare, skolchefer och andra aktörer med intresse för hur man kan arbeta vetenskapligt för att förbättra en skolas verksamhet.
