Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Online only : allt du behöver veta för att bli morgondagens journalist
Online only : allt du behöver veta för att bli morgondagens journalist Online only : allt du behöver veta för att bli morgondagens journalist
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173317641
Titel
Online only : allt du behöver veta för att bli morgondagens journalist
Författare
Schori, Martin
Förlag
Carlsson
Utgivningsår
2016
Omfång
271 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
171 x 240 mm Ryggbredd 23 mm
Vikt
700 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Traditionellt sett har journalistik alltid varit en produkt som levererats från journalist till läsare. Så är det inte längre. Numera är det snarare en process och en ständigt pågående dialog. Trots det har webbjournalistiken ändå alltid tagit sitt avstamp i printjournalistiken och levt på dess villkor. Fram tills nu.

Boken handlar om den nya medielogiken, där arbetet inte längre tar slut med att artikeln är skriven utan snarare börjar. Den riktar sig både mot den nya generationen digitala journalister som har liten eller ingen relation till en pappersprodukt och till redan aktiva journalister som själva kommer från pappersvärlden. Genom många intervjuer med så väl branschproffs som digitala stjärnor, exempel från både Sverige och utomlands, tips och konkreta råd ger Martin Schori läsaren oumbärlig hjälp på vägen. I boken får man till exempel svar på frågor som: Hur hittar du nyheterna i en helt digital värld? Hur presenterar du dem? Och hur sprider du dem och bygger en publik? Boken tar även upp vilka kunskaper som krävs för att bli en framgångsrik journalist i en helt ny värld och hur du ska göra för att specialisera sig i en tid då alla kan lite om allt. Även större och allt viktigare frågor som etik och källkritik inom media och journalistik avhandlas.

Målgruppen är journaliststudenter och arbetande journalister, men också alla som är intresserade av journalistik och medier. Och kanske till och med vår demokrati.

Martin Schori är idag nyhetschef på Kit.se och sitter i Publicistklubbens styrelse. Han arbetade tidigare på Aftonbladet och var en av de ansvariga för den uppmärksammade Aftonbladet-rapporten, som fokuserade på tidningens framtid i en allt mer digital värld.