Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Frankenstein (lättläst)

Frankenstein (lättläst)

Inbunden bok.

Nyskick. Döende läkare berättar sin fasansfulla historia om att skapa ett monster. Är monstret verkligen ondskefullt? En spännande och överraskande historia om Victor Frankenstein och hans monster. | Vilja förlag, Utg. 2020 | Förlagsband. 8:o (130x183 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789179492717
Titel
Frankenstein (lättläst)
Författare
Shelley, Mary
Förlag
Vilja förlag
Utgivningsår
2020
Omfång
54 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
130 x 183 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
138 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Döende berättar läkaren Victor Frankenstein sin fasansfulla historia. Det började med att han ville göra något stort för mänskligheten. Utan att tänka på följderna tog han makten över liv och död och skapade ett monster. Men är Frankensteins monster så ondskefullt som det verkar?
Frankenstein är en spännande och överraskande historia. Victor Frankenstein utbildar sig till läkare och vill skapa en levande varelse, men skapar ett monster. Detta monster vill ha vänner och gemenskap, men de han möter blir rädda och flyr. Då blir han ond och dödar alla i sin väg. Men är monstret så ondskefullt som det verkar? Är det inte Victor Frankensteins eget fel att han och andra får lida? Vad kan berättelsen om Frankensteins monster säga oss i dag?