Design för lärande - ett multimodalt perspektiv
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2010. 173 sidor.
Nära nyskick.
Format 21,5 x 14 cm Vikt 350 g.
Inbundet laminatband, illustrerad med teckningar, figurer och foton i sv/v. Ur baksidestexten: Att reda ut tankarna och skapa begrepp runt lärande i en värld där kommunikation blir alltmer utvecklad – det är vad Staffan Selander och Gunther Kress gör i denna bok. De bidrar med ett perspektiv som gör det möjligt att förflytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt och att sätta ord på det som i högt tempo sker idag med hjälp av digitala medier. Denna bok är ett svar på ett behov många pedagoger känner. INNEHÅLL: Förord 1. Att förstå lärande 2. Lärandets rum - lärandets resurser 3. Design för lärande: inramning, representationsformer och kunskapspraktiker 4. Design i lärande: transformation och gestaltning 5. Bedömning av lärande: att förstå tecken på lärande samt Referenser och Register. // Inga anteckningar, små hanteringsspår finns på pärmarna. Bilden avser den aktuella boken som levereras. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [3829]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789113022956
- Titel
- Design för lärande : ett multimodalt perspektiv
- Författare
- Selander, Staffan
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 347 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi går mot en ny syn på kunskap och kommunikation. Hur går lärande till i ett föränderligt samhälle? Vad är väsentlig kunskap? Vilka och vems behov ska dagens utbildning svara upp mot? Vilken är skolans roll? Vad behöver morgondagens lärare kunna?
Gunther Kress och Staffan Selander är framstående forskare inom didaktisk design. Här ger de den teoretiska bakgrunden, förser blivande och färdiga lärare med nya begrepp och redskap som hjälp när verksamheten ska designas. De ger också en rad konkreta exempel.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.