Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Ledarskap i klassrummet : Handbok för studiero och undervisningskvalitet

Ledarskap i klassrummet : Handbok för studiero och undervisningskvalitet

Häftad bok.

Nyskick. Ledarskap i klassrummet - en praktisk handbok för lärare som vill individualisera undervisningen och behålla ledarskapet. | Gothia Kompetens AB, Utg. 2024 | Häftad. 8:o (148x210 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789177414209
Titel
Ledarskap i klassrummet : handbok för studiero och undervisningskvalitet
Författare
Steinberg, John
Förlag
Gothia Kompetens AB
Utgivningsår
2024
Omfång
143 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
237 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Öka studieron och höj undervisningens kvalitet med denna handbok av John Steinberg.

Om lärarens ledarskap inte fungerar är det också svårt att skapa studiero i klassrummet. För att stötta lärare att utveckla sitt ledarskap och öka studieron och undervisningens kvalitet har John Steinberg nu reviderat och utökat sin bok Ledarskap i klassrummet.

John Steinbergs klassiska bok Ledarskap i klassrummet har genom åren lästs av ett stort antal lärare och använts på hundratals skolor runtom i landet, inom lärarutbildningen och av lärarfortbildare.

I denna utökade utgåva fokuserar John Steinberg på tre områden för att uppnå just studiero och hög undervisningskvalitet: det individuella ledarskapet (eftersom pedagogyrket är ett ledarskapsyrke), det kollektiva ledarskapet (eftersom det är lättare att lyckas om alla på skolan har ett gemensamt förhållningssätt) och det undervisande ledarskapet (eftersom en god undervisning främjar följsamhet, samarbete och engagemang).

På sitt praktiska och lättillgängliga sätt beskriver John Steinberg hur lärare kan arbeta för att skapa studiero och en konstruktiv klassrumskultur. Boken tar upp många situationer som läraren möter under en dag och hur dessa kan hanteras individuellt och gemensamt. Den nya utgåvan innehåller flera nya checklistor och tre nyskrivna kapitel om valet av undervisningsmetodik.

Boken är tänkt att användas som en studiecirkelbok. Därför avslutas varje kapitel med enkla uppgifter och diskussionsfrågor.

John Steinberg är fil.dr. i pedagogik och lärarfortbildare. Han har arbetat som rektor och universitetslektor och är författare till ett 50-tal böcker om inlärning, ledarskap, värderingar och kommunikation, däribland Elevens lärande, Att vända en klass och Aktiva värderingar.

Sagt om boken:

"John Steinbergs bok är verkligen läsvärd. Boken kan absolut rekommenderas. Det är en förtroendeingivande bok. John Steinberg kan och vet hur det är att vara lärare i den svenska skolan."

/Åsa Morberg, fil.dr i pedagogik och docent i didaktik