Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Kreativt kapital : om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar

Kreativt kapital : om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar

Häftad bok. Volante. 1 uppl. 2013. 250 sidor.

Nyskick. Förlagsnytt skick. Omslag och inlaga helt utan anmärkningar.

Beskrivning:
En aktuell och idérik introduktion till hur kreativitet organiseras i kultur- och designbranscher. Redaktörerna Stenström och Strannegård samlar fallstudier från 23 företag inom arkitektur, design, mode, film, reklam och måltidsindustrin — om hur man bygger hållbara organisationsmodeller med kreativt kapital i centrum. Perfekt för den som vill förstå hur kreativitet styrs och struktureras inom moderna kreativa näringar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789187419065
Titel
Kreativt kapital : om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar
Författare
Stenström, Emma - Strannegård, Lars
Förlag
Volante
Utgivningsår
2013
Omfång
250 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
135 x 200 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
410 g
Språk
Svenska
Baksidestext
FÖRMÅGAN ATT TÄNKA NYTT har blivit allt viktigare. Kreativitet är en ekonomisk grundbult och en av tillväxtens viktigaste mekanismer. Dessutom står vi inför samhällsutmaningar som också kräver kreativa lösningar.

Problemet är att vår kunskap är begränsad om hur vi är kreativa på ett sätt som skapar hållbar ekonomisk tillväxt. Kan man bli kreativ på beställning? Kan kreativitet effektiviseras så att det skapas fler nya idéer, produkter och tjänster på mindre tid och med mindre resurser? Går det över huvud taget att förena effektivitet och organisation med kreativitet?

För att belysa dessa frågor presenterar den här boken fallstudier av 23 framgångsrika företag som har det gemensamt att deras verksamheter vilar på ett kreativt kapital. Företagen är såväl svenska som internationella och verkar inom arkitektur, design, film, mode, måltid och reklam.