Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Entrepreneurship in theory and practice - paradoxes in play

Entrepreneurship in theory and practice - paradoxes in play

Häftad bok. Edward Elgar. 2016. 236 sidor.

Gott skick. ENGELSK TEXT. Format 24,5 x 17 cm Vikt 460 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med figurer, teckningar, foton och diagram. This unique textbook on entrepreneurship, aimed primarily at undergraduate students, provides the reader with a broad overview of the entrepreneurship phenomenon. It focuses on the emergence, evaluation and organizing of entrepreneurial opportunities in various organizational contexts. Each chapter kicks off with a real-life international case story by high-profile entrepreneurship scholars, including William B. Gartner, Saras Sarasvathy, Alain Fayolle, Kevin Hindle, Thomas Cooney, Anita Van Gils and Ann Clarke. Theories of entrepreneurship are embedded with tensions and dilemmas, which this book presents as a collection of paradoxes for each theme and chapter. The book challenges the reader to be critical and to take a stand on the many paradoxical situations entrepreneurs encounter on their entrepreneurial journey. The authors present theory and knowledge unique to the paradoxical world of entrepreneurship. Including international cases, student involvement, theory, paradoxes, actions, and exercises, all undergraduate students with or without prior entrepreneurship education can enjoy the many benefits, puzzles, and insights the book has to offer. CONTENTS: Preface. Introduction * Section I: Welcome to entrepreneurship 1. What is entrepreneurship? 2. Who is the entrepreneur? * Section II: The entrepreneurial process 3. Emergence of opportunities 4. Evaluation of opportunities 5. Organisation of opportunities * Section III: The entrepreneurial content 6. Resources 7. Networks 8. The business plan * Section IV: The entrepreneurial context 9. Intrapreneurship 10. Social entreprenerurship 11. Synthesis and recap. Index.
// Inga anteckningar upptäckta, främre pärmen har en kraftigare lodrät vikning och en hörnvikning, inlagan har bläddermärken. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [1084]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9780857935311
Titel
Entrepreneurship in theory and practice : paradoxes in play
Författare
Nielsen, S. L.
Förlag
Cheltenham : Edward Elgar
Utgivningsår
2012
Språk
English
Baksidestext
Includes bibliographical references and index.