Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Patent och pirater : patentstrategier och varumärken under 100 år

Patent och pirater : patentstrategier och varumärken under 100 år

Häftad bok. Centrum för Näringslivshistoria AB. 2017. 144 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789197703949
Titel
Patent och pirater : patentstrategier och varumärken under 100 år
Författare
Tell, Fredrik
Förlag
Centrum för Näringslivshistoria AB
Utgivningsår
2017
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
210 x 220 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
355 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Patent och rätten till intellektuell egendom har varit grundläggande företeelser när vi byggt dagens moderna samhälle. Historien om patentfrågor är fylld av berättelser om stora pengar och nationella motsättningar – och i dag är systemet för att skydda intellektuellt egendom återigen mycket omdebatterat i samban med fildelingsrättegångar och upphovsrättsproblematik.

I maj 2009 arrangerade Centrum för Näringslivshistoria tillsammans med Uppfinnarkollegiet ett seminarium om patent och intellektuell egendom. Den här rapporten fördjupar de i presentationer som gavs vid seminariet, och ger bland annat inblick i hur några av våra världsföretag, som Ericsson, Alfa Laval och ABB, har arbetat med patentstrategier. De sex skribenter som medverkar är Lars Björklund, Anders Lindgren, Marianne Dahlén, Mats Larsson, Fredrik Tell och Gustav Brismark.

Rapporten är den tredje i skriftserien Näringslivshistoria som ges ut av Centrum för Näringslivshistoria.