Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Havets djup (lättläst)

Havets djup (lättläst)

Inbunden bok. Bokförlaget Hedvig. 2022. 144 sidor.

Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789179711443
Titel
Havets djup (lättläst)
Författare
Thor, Annika
Förlag
Nypon förlag
Utgivningsår
2022
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
132 x 211 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
198 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version.

Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern. Har hon svikit sitt löfte?

Föräldrarna fortsätter att skicka brev, men de är inte längre i Wien utan i ett judiskt läger nära Prag. Breven är korta men Steffi förstår att de har det svårt.

Steffi träffar Judith, en flicka som hon gick i skolan med i Wien. Judith får Steffi att fundera på var hon hör hemma. Judith verkar så säker på vem hon är. Men vem är Steffi? Vem ska hon bli?