Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
FORSKNING I SKOLANS VARDAG

FORSKNING I SKOLANS VARDAG

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 248 sidor.

Nyskick. FÖRLAGSNY. Ur baksidestexten:” /…/ Temat för denna bok är mötet mellan skolans vardag och den pedagogiska forskningen. Författarna hävdar att både de praktiskt verksamma pedagogerna och de pedagogiska forskarna kommer att få nya roller i framtiden. Det blir snarare frågan om forskning i praktiken än forskning om praktiken. Författarna behandlar några intressanta problem i anslutning till dessa påståenden samt ger uppslag till hur ett fruktbart möte mellan teori och praktik kan komma till stånd. Boken innehåller både konkreta exempel på forskning i skolans vardag och mer teoretiska avsnitt med inriktning mot självvärdering samt förändring av verksamhet och organisation. Boken vänder sig till lärarstuderande, lärare, rektorer och andra som är intresserade av pedagogisk förändring inför framtiden.”

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144489117
Titel
Forskning i skolans vardag
Författare
Thor Egerbladh Dödsbo - Tom Tiller
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1998
Omfång
248 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
350 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den nya utbildningspolitiken har medfört att den enskilda skolan i allt större utsträckning fått ansvaret för skolans utvecklingsarbete. Som en följd av detta har skolledarrollen och lärarrollen kommit i rampljuset. Teman som organisationsutveckling och lärarforskning har fått en framträdande plats i den pedagogiska debatten. Forskningens problemställningar ligger emellertid i många fall fortfarande långt ifrån skolans vardag och en stor del av den nya pedagogiska forskningen förblir okänd för skolans aktörer. Läs mer om boken på studentlitteratur.se