Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Värdera och utvärdera

Värdera och utvärdera

Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 2003. 128 sidor.

Gott skick. paperback lärarförbundet 200g 128s pedagogiska magasinets skriftserie nr 2 2007 första upplagan tredje tryckningen kortsida 155mm höjd 210mm tjocklek 10mm

fint till mkt fint skick obs dock ett antal sidor med ngn tunn rad färgöverstrykning ca 10 sid totalt spridda i boken stör ej läsbarhet alls samt ägarsignatur

används som kurslitteratur

ingår som del av paket av böcker till lärarutbildning eller pedagogik se separat annons

porto 62 kr kan avhämtas utanför mariestad utanför sverige 95 kr OBS FOREIGN CUSTOMERS ALWAYS PAYS IN ADVANCE

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789185096855
Titel
Värdera och utvärdera
Författare
Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
Förlag
Lärarförbundets förlag
Utgivningsår
2003
Omfång
128 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
210 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.

Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.

Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.

Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson

Redaktör: Christina Thors Hugosson.