Värdera och utvärdera
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 2003. 128 sidor.
Gott skick.
paperback lärarförbundet 200g 128s pedagogiska magasinets skriftserie nr 2 2007 första upplagan tredje tryckningen kortsida 155mm höjd 210mm tjocklek 10mm
fint till mkt fint skick obs dock ett antal sidor med ngn tunn rad färgöverstrykning ca 10 sid totalt spridda i boken stör ej läsbarhet alls samt ägarsignatur
används som kurslitteratur
ingår som del av paket av böcker till lärarutbildning eller pedagogik se separat annons
porto 62 kr kan avhämtas utanför mariestad utanför sverige 95 kr OBS FOREIGN CUSTOMERS ALWAYS PAYS IN ADVANCE
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789185096855
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.