Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Medievardagen

Medievardagen

Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2008. 152 sidor.

Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789140648402
Titel
Medievardagen
Författare
Tobias Olsson
Förlag
Gleerups Utbildning AB
Utgivningsår
2008
Bandtyp
Häftad
Vikt
292 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den här boken har utgått ur sortimentet, men finns att köpa som e-bok med ISBN 9789140685469 via www.elib.se 

Hur gör man en intervju? Hur skapar man access till sina studieobjekt? Och hur analyserar man sina kvalitativa data? Genom att utgå från sin egen forskning visar författaren hur man steg för steg kan lägga upp en kvalitativ studie. Läsaren får på ett konkret sätt se hur processen från problemformulering till färdig rapport kan se ut.
I boken beskrivs olika metoder för både datainsamling och analys som är relevanta för studier inom medieområdet. Dessutom beskrivs olika vägar till forskningsproblem. Ett av bokens kapitel ägnas också åt forskningsetik.
MEDIEVARDAGEN – EN INTRODUKTION TILL KVALITATIVA STUDIER vänder sig i första hand till studerande och yrkesverksamma inom medieområdet, men kan även användas som en introduktion till kvalitativa studier och uppsatsskrivande inom andra ämnen.
Tobias Olsson är lektor och docent i medie- och kommunikationsvetenskap. Han har arbetat i flera forskningsprojekt där han studerat medieanvändning.