Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Tio tankar om skolan : brev till Storm

Tio tankar om skolan : brev till Storm

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 144 sidor.

Nära nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144058870
Titel
Tio tankar om skolan : brev till Storm
Författare
Tom Tiller
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2009
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
276 g
Språk
Svenska
Baksidestext
”Barn och ungdomar kan aldrig målstyras. De flyger inte genom tillvaron som jetflyg rakt fram, på autopiloter som vi vuxna ställer in.”
Barn och ungdomar flyger som fjärilen, vilt och vackert åt alla håll. Precis som fjärilar vet de vart de ska och vart de vill. Jetflygspedagogik passar inte för dem, istället är det improvisationen i mötet mellan vuxna och barn som gäller.
Alla barn och ungdomar måste bli sedda i skolan, vuxna ska göra dem gott så att de kan känna trygghet och växande kompetens. Empowerment, empati och värdesättande av barnen ska genomsyra verksamheten. För att utveckla skolan i denna riktning måste lärare och skolledare ges utrymme att organisera verksamheten så att den ger kraft att lära hos både elever och vuxna. Det måste helt enkelt bli mer ”jazz” i skolans repertoar, mer frihet att pröva nya arbetsformar och arbetssätt. Skolans värdegrund måste hävdas med hög röst och vara levande i vardagsarbetet i klassrummet.
Den här boken vänder sig till alla vuxna som arbetar i skolan eller på annat sätt är engagerade i barns och ungdomars utbildning. Den passar särskilt bra för blivande och verksamma lärare och skolledare som läser kurser som behandlar frågor om skolans uppdrag, inre verksamhet och utveckling.