Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Presenter : när, var, hur och varför
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197764704
Titel
Presenter : när, var, hur och varför
Författare
Tomas Jansson - Örjan Sjöling
Förlag
Kosta Förlag
Utgivningsår
2008
Omfång
152 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
177 x 238 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
492 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Visst är det väl ändå tanken som räknas?

En present är så mycket mer än bara ett föremål. Den kan vara dyr eller billig, självklar eller svår att hitta på. En gåva kan symbolisera vänskap, kärlek, omtanke. Och det behöver inte vara en sak att ge bort en upplevelse eller att ge av sin tid kan också bli uppskattade presenter.

Presenter är en viktig del av hela ekonomin. Vid självklara presenthögtider som jul slår handeln hela tiden nya rekord. Att vara lite extra generös vid livets högtider som födelsedagar, dop eller bröllop är självklart.


Boken Presenter - när, var, hur och varför gör en djupdykning i fenomenet att ge och få gåvor mot bakgrund av en stor och aktuell undersökning gjord av Statistiska
Centralbyrån, liksom gamla och nya teorier kring presentutbyte. Vad kännetecknar en bra present? Vad skall en present kosta? Hur ser en lyckad bröllopspresent ut?

Presenter - när, var, hur och varför, vänder sig till alla som intresserar sig för, eller på något sätt arbetar med, sådant som har med presenter att göra. Presenter berör oss på olika sätt men med vetenskapens hjälp kan vi faktiskt konstatera att vi blir lyckligare av att ge.

Tomas Jansson, civilingenjör och vd för New Wave Mode AB och Örjan Sjöling, civilekonom och verksam inom New Wave Group Research & Development, har tillsamman över 25 års praktisk erfarenhet av arbete med presenter. De har tidigare skrivit flera böcker tillsammans.