Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Twentieth century design, a decade-by-decade exploration of graphic style

Twentieth century design, a decade-by-decade exploration of graphic style

Inbunden bok. F+W media. 2014. 224 sidor.

Nära nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Bok i presentskick om reklamens utveckling. I och med att industrialismen försåg kunderna med allt mer varor ändrades distributionsvägarna och kunderna behövde ”vägledning” för att hitta ”rätt” produkter. Marknadsföring utvecklades och den tidens reklam tog form. Inte sällan anlitades initialt kända konstnärer som Toulouse Lautrec och här i Sverige, Jenny Nilsson och reklamen fick också en koppling till konsten och tvärs om. Boken går igenom hur reklamen utvecklas och utvecklas under en period där de konstnärliga idealen växlar starkt från realism till Jugend och vidare mot de mer abstrakta konsterna. Engelsk text

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK