Blicktrick : vägledning i visuell varseblivning
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 2007. 270 sidor.
Nära nyskick. Omslaget med liten rispa på baksidan
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789178432318
- Titel
- Blicktrick : vägledning i visuell varseblivning
- Författare
- Uwe Stoklossa
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 250 x 290 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1811 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kärlek vid andra ögonkastet. Du ser något i förbigående. Omedvetet.Men plötsligt måste du ta en ny titt. Någonting stämmer inte. Det är något du inte får grepp om.Men vad? Detta andra ögonkast är frivilligt. Det är aktivt och nära på lustfyllt. Detta andra ögonkast är hemligheten bakom framgångsrik visuell kommunikation.
I Blicktrick avslöjar författaren Uwe Stoklossa hemligheterna bakom det andra ögonkastet.Med hjälp av illustrerande exempel från reklam, grafisk formgivning och konst analyserar och illustrerar boken seendets olika fenomen. Boken är indelad i tio överskådliga kategorier, med hundratals exempel på hur ögat kan vilseledas av visuell information. Blicktrick innehåller även en utförlig teoretisk textdel om seende och perception.