Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Didaktik : flerstämmig undervisning i förskolan

Didaktik : flerstämmig undervisning i förskolan

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 430 sidor.

Nyskick. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande:
Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning
Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus
Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus
Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus
Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus
Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144137650
Titel
Didaktik : flerstämmig undervisning i förskolan
Författare
Vallberg Roth, Ann-Christine
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2020
Omfång
430 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
750 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande:

Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning

Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus

Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus

Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus

Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus

Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning

riktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer, ledare, handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.