Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv; Andra upplagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789144040813
Titel
Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv
Författare
Inga-Lill Vernersson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2007
Omfång
80 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
130 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I dag möter de flesta lärare elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet.
Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som lärare ställs inför i sin dagliga verksamhet. I "en skola för alla" bör inlärningssituationen anpassas till elevens möjligheter att utvecklas och att lära.
Den här reviderade andra upplagan har utöver en generell uppdatering framför allt utökats med ett kapitel om utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner som viktiga redskap för elever, lärare och föräldrar i deras strävan att uppnå ett gott samarbete för elevens kunskapsutveckling.
Boken är avsedd för grundutbildning och kompetensutveckling av lärare. Den kan även användas i utbildning för andra yrkesgrupper som i sin verksamhet möter specialpedagogiska frågor med anknytning till svensk skola.
Andra upplagan