Fritidspedagogiskt lärande
Häftad bok.
Nyskick. Utforska fritidspedagogikens potential och lärande i gränslandet mellan skola och lek. En praktisk guide för pedagoger. | Lärarförlaget, 2019 | Häftad. 8:o (15-25 cm i höjd)
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789188149299
- Titel
- Fritidspedagogiskt lärande
- Författare
- Wallman, Jonas
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 216 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fritidspedagogiskt lärande - vad är det?När lektionerna är slut tar den viktiga fritidstiden över. I gränslandet mellan skola och hem, mellan undervisning och lek, pågår ett lärande för livet.Bokens redaktör Jonas Wallman och hans medförfattare undersöker fritidspedagogiken och dess många möjligheter. Hur man kan arbeta digitalt, bygga en rastverksamhet och vända konflikter till samverkan är några exempel ur innehållet. Vi följer också ett aktionsforskningsprojekt kring lek, besöker ett integrationsfritids och får nya perspektiv på hur vi kan möta barn med särskilda behov. INNEHÅLLJonas Wallman: InledningÅsa Anevik: Ett digitalt arbetssätt som en tillgångMikael Andersson: Ett framtidssäkrat fritidshemEvy Dahlin: Fritidspedagogiken ur en skolledares perspektivRicardo Pousette: Samverkan för elevernas bästaHelene Elvstrand & Marie Karlsson: Aktionsforskning - se leken med nya ögonLine Isaksson: Integrationsfritids gör skillnad för allaAnneli Hippinen Ahlgren: Undervisning och didaktik i fritidshemsmiljönJonas Wallman: Vårt uppdrag - ett viktigt lärandeAndréas Nyberg: Fostran i fritidshemmetOlof Jonsson: Rasten och allas rätt till lekAlexander Skytte: Bråk, missförstånd och ett stort behov av kärlek (fritidspedagogik; fritidspedagog; fritids; fritidshem; fritidshemmet; fritidslärare; fritidshemsverksamhet; aktionsforskning; integrationsfritids; lekens;)
