Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lyssnandets och seendets villkor : pedagogisk dokumentation - DVD, bok

Lyssnandets och seendets villkor : pedagogisk dokumentation - DVD, bok

Häftad bok. Liber. 2014. 134 sidor.

Nära nyskick. Vad innebär det att lyssna med alla sina sinnen? Hur kan vi lära oss att ifrågasätta våra traditionella värderingar, och hur påverkar detta vår perception av omgivningen?
Det här är ett interaktivt läromedel: en bok och en DVD med korta videosekvenser från tre förskoleavdelningar med barn 1-5 år. Syftet med videosekvenserna är att du ska lyssna, se och skärpa alla sinnen, och öva på hur pedagogisk dokumentation kan gå till.
Författaren diskuterar villkoren för vårt lyssnande och seende. Det vi först ser i en videosekvens säger ofta mer om oss själva och vårt eget tänkande. Christina Wehner-Godée demonstrerar med flera exempel hur vi kan byta ”glasögon” och växla fokus mellan olika företeelser i ett identiskt sammanhang; vad framträder med tanke på genus, olika ämnesområden och pedagogisk miljö?
Författaren använder pedagogisk dokumentation som ett verktyg för att möta och ifrågasätta invanda tankar. Hon exemplifierar med olika videosekvenser hur man kan göra en spaltdokumentation, reflektera, tolka och göra teorianknytningar. Hur kan pedagogerna tillsammans med barnen utveckla lärandet och förbättra kvalitén i verksamheten? En pedagogisk dokumentation kan bli navet i hjulet som sätter snurr på pedagogiska och didaktiska tankar i den egna barngruppen.
Boken och DVD:n vänder sig till lärarutbildare, studenter och verksamma lärare i förskola och förskoleklass.
Laminatband. Understrykningar, ej farlig .Inkl. DVD. Svenska. Nära nyskick. (241203)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147114627
Titel
Lyssnandets och seendets villkor : pedagogisk dokumentation - DVD, bok
Författare
Wehner-Godée, Christina
Förlag
Liber
Utgivningsår
2014
Omfång
134 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
206 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad innebär det att lyssna med alla sina sinnen? Hur kan vi lära oss att ifrågasätta våra traditionella värderingar, och hur påverkar detta vår perception av omgivningen?
Det här är ett interaktivt läromedel: en bok och en DVD med korta videosekvenser från tre förskoleavdelningar med barn 1-5 år. Syftet med videosekvenserna är att du ska lyssna, se och skärpa alla sinnen, och öva på hur pedagogisk dokumentation kan gå till.
Författaren diskuterar villkoren för vårt lyssnande och seende. Det vi först ser i en videosekvens säger ofta mer om oss själva och vårt eget tänkande. Christina Wehner-Godée demonstrerar med flera exempel hur vi kan byta ”glasögon” och växla fokus mellan olika företeelser i ett identiskt sammanhang; vad framträder med tanke på genus, olika ämnesområden och pedagogisk miljö?
Författaren använder pedagogisk dokumentation som ett verktyg för att möta och ifrågasätta invanda tankar. Hon exemplifierar med olika videosekvenser hur man kan göra en spaltdokumentation, reflektera, tolka och göra teorianknytningar. Hur kan pedagogerna tillsammans med barnen utveckla lärandet och förbättra kvalitén i verksamheten? En pedagogisk dokumentation kan bli navet i hjulet som sätter snurr på pedagogiska och didaktiska tankar i den egna barngruppen.
Boken och DVD:n vänder sig till lärarutbildare, studenter och verksamma lärare i förskola och förskoleklass.
Om författarna
Christina Wehner-Godée är läromedelsförfattare och har undervisat i didaktik och media vid Lärarhögskolan i Stockholm, nuvarande Stockholms universitet. Hon tilldelades 2004 års Malaguzzi-pris för gränsöverskridande arbete och nya tankar kring professionsutbildning.