Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens

Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens

Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2020. 314 sidor.

Nära nyskick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.

Biblioteksbok.

Det svenska medielandskapet redovisar och diskuterar olika mediers villkor och ger perspektiv på såväl historien som dagsläget och framtiden.

Boken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapet. Under många år hette boken Massmedier – med olika underrubriker. Men att tala om massmedier speglar inte dagens medielandskap där de sociala medierna är en självklar del i medielandskapet. Boken har därför omarbetats, breddats och bytt titel. Digitaliseringen har fått ett betydligt större utrymme i samtliga kapitel. Det gäller inte minst i de helt nyskrivna kapitel som handlar om dagens situation för dagspress, radio och tv.

I denna andra upplaga är kapitlen om dagspressen respektive radio och tv helt omskrivna. Övriga kapitel är genomgående uppdaterade.

Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.

Om författarna
Lennart Weibull, f. 1946, är professor emeritus i massmedieforskning, Göteborgs universitet.
Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet, Sundsvall.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789147136698
Titel
Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens
Författare
Weibull, Lennart
Förlag
Liber
Utgivningsår
2020
Omfång
314 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 240 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
542 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det svenska medielandskapet redovisar och diskuterar olika mediers villkor och ger perspektiv på såväl historien som dagsläget och framtiden.
Boken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapet. Under många år hette boken Massmedier – med olika underrubriker. Men att tala om massmedier speglar inte dagens medielandskap där de sociala medierna är en självklar del i medielandskapet. Boken har därför omarbetats, breddats och bytt titel. Digitaliseringen har fått ett betydligt större utrymme i samtliga kapitel. Det gäller inte minst i de helt nyskrivna kapitel som handlar om dagens situation för dagspress, radio och tv.
I denna andra upplaga är kapitlen om dagspressen respektive radio och tv helt omskrivna. Övriga kapitel är genomgående uppdaterade.
Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.
Om författarna
Lennart Weibull, f. 1946, är professor emeritus i massmedieforskning, Göteborgs universitet.
Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet, Sundsvall.