Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att följa lärande - Handbok - i formativ bedömning

Att följa lärande - Handbok - i formativ bedömning

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2019. 112 sidor.

Nyskick. Förlagsny och oläst

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144124964
Titel
Att följa lärande - Handbok - i formativ bedömning
Författare
Wiliam, Dylan - Önnerfält, Birgitta - Hartell, Eva
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2019
Omfång
112 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
210 x 285 mm Ryggbredd 7 mm
Vikt
295 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Handbok till

Att följa lärande

Formativ bedömning i praktiken

Som komplement till Dylan Wiliams bok Att följa lärande: formativ bedömning i praktiken, har denna handbok ett huvudsakligt syfte: att hjälpa dig att utveckla en formativ bedömningspraktik i klassrummet. Denna handbok kan också fungera som en fristående resurs som lyfter det bästa direkt ur Dylan Wiliams bok. Handboken ger dig enkla och praktiska tekniker och idéer samt mallar och checklistor för att utveckla din undervisning. Teknikerna kan enkelt anpassas för undervisning i alla ämnen och för alla åldrar. I handboken

• sammanfattas de fem nyckelstrategierna för formativ bedömning

• utforskas de olika strategierna i praktiken och hur man kan tillämpa teknikerna för var och en av dem

• behandlas fällor och fördelar i kooperativt lärande och hur lärare bäst kan använda kollaborativa tekniker för att lära elever att hjälpa varandra att lära sig

• presenteras ett nytt ramverk som visar hur teknikerna passar ihop och påverkar elevprestationer.

Boken vänder sig främst till verksamma lärare i grundskola och gymnasium, och till studenter på lärarutbildningen och rektorsprogrammet.