Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Att leda kunskap - hur lärande och kunskap uppstår i organisationer

Att leda kunskap - hur lärande och kunskap uppstår i organisationer

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 124 sidor.

Mycket gott skick. understrykningar, namn på insidan

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170052651
Titel
Att leda kunskap - hur lärande och kunskap uppstår i organisationer
Författare
Yakhlef, Ali
Förlag
Liber
Utgivningsår
2009
Omfång
124 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
394 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att leda kunskap - går det? Med just denna fråga i centrum tar den här boken upp några vanliga tekniker för att generera lärande och integrera kunskap. Mot en teoretisk bakgrund diskuteras intranät, balanserade styrkort, utlokalisering av it-funktioner, e-posthantering och öppna kontorslandskap.

Läs mer
Författarna vill föra ut aktuell forskning om knowledge management till en bredare publik. Bokens syfte är att inspirera till nya sätt att tänka om lärandet i organisationer och företag utan att förringa kunskapens mer komplexa sidor. Boken riktar sig både till studenter på universitet och personer med ansvar för att leda kunskap.

Om författarna
Ali Yakhlef är docent vid Stockholms universitet, företagsekonomiska institutionen. Intresseområdena inkluderar kunskap och lärande i organisationer, informationsteknologi och innovationsprocesser.
Hans Hasselbladh är docent vid Handelshögskolan i Göteborg. Intresseområden: managementrörelser, särskilt TQM, styrning, historiska perspektiv på relationen organisation/samhälle.
Mats Edenius är fil dr i företagsekonomi och ansvarig för programområdet eManagement vid Center for Information and Communications Research (CIC)/Handelshögskolan i Stockholm. Intresseområden: Förhållandet mellan människa, informationsteknologi och organisation.