Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Design i informationsåldern

Design i informationsåldern

Om strategisk design historia och praktik Illustrationer i sv/v och färg Rasters Förlag 2002 236s Hft ISBN 91-87215-24-1 Förlagsny,

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9187215241
Titel
Design i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
Författare
Zetterlund, Christina
Förlag
Raster förlag
Utgivningsår
2002
Omfång
234 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
580 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Mot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck.

Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.