Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Pojkar i skolan : vad lärare och andra vuxna behöver veta för att fler pojkar ska lyckas i skolan
Pojkar i skolan : vad lärare och andra vuxna behöver veta för att fler pojkar ska lyckas i skolan Pojkar i skolan : vad lärare och andra vuxna behöver veta för att fler pojkar ska lyckas i skolan

Pojkar i skolan : vad lärare och andra vuxna behöver veta för att fler pojkar ska lyckas i skolan

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2019. 120 sidor.

Nyskick. Se fler bilder för mer information. Boken skickas som spårbar försändelse. Köp gärna fler böcker till samma fraktpris, tryck på säljare

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147131525
Titel
Pojkar i skolan : vad lärare och andra vuxna behöver veta för att fler pojkar ska lyckas i skolan
Författare
Zimmerman, Fredrik
Förlag
Liber
Utgivningsår
2019
Omfång
120 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 240 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
221 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Gruppen pojkar går ut grundskolan med ett meritvärde närmare 30 poäng under det för flickor. Vidare lämnar mer än var femte pojke skolan utan att ha gymnasiebehörighet. Siffror som sätter fingret på ett av svensk skolas största likvärdighetsproblem.
Orsakerna till pojkars sämre skolresultat är flera och sammanflätade. T.ex. finns biologiska skillnader som missgynnar pojkar, skillnader som förstärks i det sociala samspelet.
I boken beskrivs olika fenomen som bidrar till att pojkar presterar sämre än flickor. Utifrån dessa diskuteras hur lärare och andra vuxna kan bidra till att bryta den negativa trenden så att fler pojkar lyckas i skolan, vilket gynnar både pojkar och flickor, som boken också visar.
Sagt om boken
En bra, inspirerande bok som visar på hur en skola lyckats arbeta medvetet med attityder och förhållningssätt." Katharina Jacobsson,lektör, BTJ-häftet nr 21, 2019.
Om författarna
Fredrik Zimmerman är fil. dr. i barn- och ungdomsvetenskap och verksam som lektor på sektionen för förskollärar- och lärarutbildning vid Högskolan i Borås.