-
Sju Sjömansvisor och Byssan Lull
Inbunden bok. Bonniers. Första uppl. 1919. 47 sidor.
Mycket gott skick. Med bilder av Kurt Jungstedt. Grönt halvklotband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBonniers Första -
Big bang : allt du behöver veta om universums...
Pocketbok. Månpocket. Första pocket uppl. 2009. 504 sidor.
Mycket gott skick. Rakt ex, ej läsränder. Inlagan svagt gulnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172321571
- Titel
- Big bang : allt du behöver veta om universums uppkomst - och lite till
- Författare
- Singh, Simon
- Förlag
- Månpocket
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 504 sidor
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Einstein sa en gång: Det mest obegripliga med universum är att det går att begripa. Simon Singh visar i Big Bang att man inte behöver vara ett geni för att förstå hur allt började. På samma oefterhärmliga sätt som han tidigare skildrat matematikens och kodernas historia berättar han om de män och kvinnor som utvecklade teorin om universums uppkomst, Big Bang, Stora smällen. Vi får möta Eratosthenes, som 250 f. Kr. med hjälp av skuggan av en käpp räknade ut jordens omkrets och avståndet till solen. Giordano Bruno hävdade att universum var oändligt och fick som tack möta döden på bålet i Rom år 1600. Den döva Henrietta Leavitt bevisade med sin skarpa syn att Vintergatan inte var den enda galaxen. För detta ville professor Gösta Mittag-Leffler tilldela henne Nobelpriset 1924, men tyvärr hade hon dött tre år tidigare, okänd och ouppskattad. Den notoriske bråkmakaren Fred Hoyle myntade 1950 namnet Stora smällen i ett försök att vara sarkastisk eftersom han absolut inte trodde på den. Och naturligtvis får vi möta geniet själv, Einstein, vars relativitetsteori i år firar 100 jämnt.
Månpocket Första pocket 9789172321571 -
Allt du behöver veta för att överleva i det 2...
Inbunden bok. Prisma. 1 uppl. 2008. 512 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Förlagets illustrerade laminatband, trådbunden.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151850986
- Titel
- Allt du behöver veta : för att överleva i det 21:a århundradet
- Författare
- Axelsson, Per - Baum, Corinna
- Förlag
- Prisma
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 220 x 273 mm Ryggbredd 48 mm
- Vikt
- 2554 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "En bildad människa bör veta allting om någonting och någonting om allting", har någon sagt. Hur står det till med din egen allmänbildning? Har du något sånär grepp om vårt kulturarv och de kunskaper och landvinningar som vår moderna kultur vilar på? Eller tror du också att renässansen bara är en ny nässpray?
Varför är vatten morgondagens olja? Vad säger egentligen Koranen? Hur fungerar en jetmotor? Vad är egentligen så fantastiskt med Leonardo da Vincis Mona Lisa? Kommer biochips att förändra världen? Många frågor pockar på svar. Och vår värld har inte precis blivit lättare att förstå. Dagens frågor kräver också ofta stor detaljkunskap. Därför specialiserar sig allt fler, och tappar därmed överblicken. Allt du behöver veta för att överleva i det 21:a århundradet är en plattform av kunskap att stå på – kalla det gärna allmänbildning – för att inte drunkna i dagens informationsflöde.
Boken redogör för människans viktigaste upptäckter och erfarenheter och sätter in dem i sitt sammanhang (vilket vanliga uppslagsverk inte gör). Resultatet är en spännande handbok i allmänbildning som gör dagens komplexa värld lite mer begriplig.
Här öppnas dörren till en hel värld av kunskap. Boken består av sex stora temakapitel som omfattar hela vidden av människans vetande: från universums stjärnor och planeter till livet här på jorden – geologi och natur, historia och politik, filosofi och psykologi, konst och kultur, det moderna livet idag. Längs vägen sammanfattas idéer, upptäckter och utvecklingslinjer och placeras i sitt historiska sammanhang. Faktarutor fördjupar förståelsen med viktiga detaljer och händelser, uppfinningar, upptäckter och utvecklingssteg etc. Att varje avsnitt i sig är fristående gör att läsaren kan använda boken på sitt eget vis. De över 2 000 illustrationerna blir en visuell katalog över människans samlade kunskap.
Allt du behöver veta för att överleva i det 21:a århundradet är lika användbar vare sig du drivs av omättlig kunskapstörst och en vilja att förstå eller bara är ute efter att inte göra bort dig i middagskonversationen eller vinna nästa omgång av Trivial Pursuit.
David Wallechinsky, bokens huvudförfattare och redaktör, har tidigare skrivit, eller medverkat i, ett tjugotal böcker med kulturhistorisk inriktning.
Prisma 1 9789151850986 -
Allt du behöver veta om världshistorien
Inbunden bok. Norstedts. 2 uppl. 2011. 656 sidor.
Mycket gott skick. Förlagets illustrerade laminatband, trådbunden, Rikt illustrerad. Gåvohälsning försättsbladet. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113038445
- Titel
- Allt du behöver veta om världshistorien
- Författare
- Berndl, Klaus - Höök, Ing-Marie
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 656 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 201 x 245 mm Ryggbredd 41 mm
- Vikt
- 1732 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Enorm och samtidigt överskådlig: denna rikt illustrerade världshistoria sveper, i breda penseldrag och med förbluffande mångsidighet, från historiens och kulturernas gryning fram till tjugohundratalets början. Här sammanfattas mänsklighetens sociala, kulturella och militära historia till en oupplöslig helhet; en lika oundgänglig bok för hela familjen som för den historieintresserade.
Nära fyratusen bilder illustrerar texten, som initierat och mångsidigt skildrar såväl de mäktigaste riken på jorden på höjden av sin triumf som länder plågade av fattigdom och krig. Möt de legendariska härskarna vars vilja format seklerna, religionsstiftarna vars påbud har influerat miljoner människors liv, de stora upptäckarna och uppfinnarna, konstens och filosofins snillen och nydanare. Se pyramiderna stiga mot höjden och talibanriket falla samman, vapnen utvecklas från spjut och pilbågar till jetplan och atombomber. Utforska de kulturella höjdpunkter som nåddes i antikens Aten och renässansens Italien, upplysningstidens Frankrike och det viktorianska England. Följ med vikingatidens sjöfarare och rymdålderns astronauter på deras resor mot det okända och vi lär känna både retorikens och bildkonstens mästare.
I fyra överskådliga specialdelar presenteras epokgörande historiska förlopp, som den franska revolutionen och det första världskriget, medan dussintals översikter åskådliggör religiösa och politiska rörelsers utveckling och inverkan. Framstående gestsalter från alla tider och alla världsdelar presenteras i korta biografier.
Allt du behöver veta om världshistorien är avsedd att väcka vår nyfikenhet. Om du läser den från pärm till pärm eller bara dyker ner i den här och där för skojs skull spelar ingen roll - den är alltid lika fängslande.
Norstedts 2 9789113038445 -
Psykologiska självbekännelser
Häftad bok. Askild&Kärnekull . 1971.
Mycket gott skick. Tillskrift från författaren till essän Lechard Johannesson på försättsbladet (Låda 16)
FRI FRAKT inrikesAskild&Kärnekull -
The Female Detective
Pocketbok. British Library . 2014. 326 sidor.
ISBN 9780712357593
Nära nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBritish Library 9780712357593 -
Eragon serien i 4 delar: Eragon, Den äldste,...
Inbunden bok. Bonnier Carlsen. 2006. 500, 689, 791, 906 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Hela serien om Eragon och draken Saphira. Eragon (2005)saknar skyddomslag och har rester av ett utsuddat namn innanför pärmen. Den äldste (2005), Brisingr (2008), och Arvtagaren (2011) har skyddsomslag. Arvtagaren är i nära nyskick.
I priset ingår den e läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163855238
- Titel
- Eragon
- Författare
- Paolini, Christopher
- Förlag
- Bonnier Carlsen
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 500 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 38 mm
- Vikt
- 848 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Jag ser mäktiga krafterna i vårt land kämpa om kontrollen över din vilja och ditt öde. Oräkneliga är de möjliga framtider som väntar dig men bara en kan bringa dig lycka och fred. Akta dig för att tappa bort din egen väg, för du är en av de få som är verkligt fri att välja sitt eget öde."Den fattige bondpojken Eragons liv förändras helt när han en dag hittar en vacker blå sten som visar sig vara ett drakägg. Ägget kläcks och drakungen Saphira och Eragon blir i vänner i hemlighet. Från den dagen knyts deras öden för alltid till varandra.Christopher Paolinis eget liv närmar sig rena fantasyn. Han var bara tonåring när "Eragon" kom ut på familjens eget förlag, och när bokrätten sedan köptes upp av Alfred A. Knopf såldes mer än 1 miljon böcker på bara sex månader. Han var 21 år när hans andra bok, "Den äldste", publicerades världen över, och i december 2006 blev "Eragon" storfilm. Boken har sålt i sammanlagt 8,5 miljoner ex!Och i sann fantasyanda är berättelsen om Eragon tänkt att bli en trilogi, den tredje och avlutande delen beräknas utkomma år 2008.
Bonnier Carlsen 9789163855238 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780273739234
- Titel
- Ledarskap i organisationer [Elektronisk resurs]
- Författare
- Yukl, Gary A. - Kaulio, Matti
- Förlag
- Harlow : Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2012
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Del 1 Ledarskap och chefskap Ledarskapets natur Chefskapets natur Svensk forskning med koppling till del 1 Del 2 Teman inom ledarskapsforskningen Ledares egenskaper och färdigheter Olika perspektiv på effektivt ledarbeteende Deltagande ledarskap, delegering och ”empowerment” Tidiga kontextanpassade teorier om effektivt ledarskap Makt och påverkan Dyadiska relationer, attribution och medarbetarskap Karismatiskt och transformativt ledarskap Etiskt, tjänande, andligt och autentiskt ledarskap Kön, mångfald och tvärkulturellt ledarskap Svensk forskning med koppling till del 2 Del 3 Ledarskap i speciella situationer Leda förändring i organisationer Ledarskap i grupper och beslutsgrupper Chefers strategiska ledarskap Utveckla ledarskapskompetens Svensk forskning med koppling till del 3
Dawson
9780273739234 -
Träd i Malmö
Inbunden bok. Kira förlag / ABF Malmö / Malmö stad. 1 uppl. 2018. 240 sidor.
Nyskick. Förlagets ryggklotband, trådbunden. Rikt illustrerad. Inklusive kartbilaga. Ex med skyddsplasten kvar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187875229
- Titel
- Träd i Malmö
- Författare
- Ericson, Gunnar
- Förlag
- Kira förlag
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 225 x 285 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1654 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Malmö upplevs som en grön stad trots att det är ovanligt tätt mellan husen. Inte minst bidrar stadens alla träd till detta inbjudande intryck. Träden återfinns i våra stora parker, på de många torgen, som vårdträd i trånga stadsrum och efter gator och cykelvägar. Var helst Malmöborna vistas är träden deras följeslagare.
Karakteristiskt i Malmö är att nästan alla träd är planterade. Det har legat en medveten tanke och handling bakom att ett träd planteras och får växa till. Skälen varierar och är många. De förskönar stadsrummen. De har fascinerande egenskaper, skir blomning eller vackra gren- och bladverk. De skänker liv och skugga mellan höga byggnader och förbättrar klimatet. Både mycket vanliga och ovanliga, exotiska träd finns i Malmö.
I ”Träd i Malmö” skildras 163 olika träd och trädgrupper. Du kan läsa om Malmöträdens ”tio i topp” och de träd som står för vårens blommande eufori. Här presenteras de klippta arkaderna och de unika vårdträden. Här beskrivs träden med egna berättelser och de som kommer från världens alla hörn. Till sist och inte minst – de stora gamla träden som levt ett långt och rikt liv.
Kira förlag / ABF Malmö / Malmö stad 1 9789187875229 -
För säkerhets skull
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 2019. 160 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Ett hundöra. Någon enstaka understrykning i början.
Har över 450 böcker. Köp fler för samfrakt!Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177031796
- Titel
- För säkerhets skull
- Författare
- Linder, PJ Anders
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 208 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Trettio år efter murens fall är 1989 års värden demokrati, marknadsekonomi, europeisk integration återigen ifrågasatta. Hur ser hotbilden ut? Vilka misstag har begåtts och hur ser vägen framåt ut? Det öppna samhället måste försvaras. Demokratierna måste skyddas mot angrepp och utpressning från främmande makter. Men försvaret kan inte bara vara militärt. Lika viktigt är att förmedla den liberala demokratins principer till nya generationer och att motverka extremism på hemmaplan. Både pennan och svärdet behövs. För säkerhets skull är en antologi skriven till minne av Mats Johansson (1951-2017), skribent och politiker, och mångårig medarbetare på Timbro. Mats var även grundare till tankesmedjan Frivärld. Antologin innehåller texter av: Robert Dalsjö, Bo Hugemark, Gunnar Hökmark, Tove Lifvendahl, PJ Anders Linder, Anna-Lena Lodenius, Stefan Olsson, Gudrun Persson, Henrik Sundbom och Katarina Tracz Om redaktören Stefan Olsson är fil dr i statskunskap och tidigare verksam på tankesmedjan Frivärld, Totalförsvarets forskningsinstitut och Uppsala universitet. Sedan 2018 är han regionstyrelsens ordförande i Region Uppsala.
Timbro 1 9789177031796 -
Trogen hustru sökes
Inbunden bok. Historiska Media. 2011. 300 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Hanteringsspår på omslaget. Daterad på inlagans första blad. I övrigt fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186297817
- Titel
- Trogen hustru sökes
- Författare
- Goolrick, Robert
- Förlag
- Historiska Media
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 146 x 217 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 456 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Olidligt spännande roman med filmisk känsla!
En framgångsrik affärsman sätter in en annons i en dagstidning i Chicago. Han är på jakt efter en trogen hustru. Inom kort får han svar från en kvinna som beskriver sig själv som enkel och ärlig. Men hon visar sig vara allt annat än just det. Hennes hemliga plan är att gifta sig med mannen och sedan döda honom, sakta och omsorgsfullt, så att hon sedan kan leva livet som välbärgad änka. Vad hon inte alls räknat med är att mannen har egna planer ...
Romanen utspelar sig 1907 i en snöig avkrok i Wisconsin. Huvudpersonerna Catherine och Ralph är båda känslomässigt skadade av upplevelser i det förflutna och deras motiv till att ingå äktenskap är ytterst olika. I takt med att deras respektive brokiga historia nystas upp växer det fram en verklig och uppriktig relation mellan dem. När så den försvunne sonen hittas utvecklas ett triangeldrama av yppersta klass. En av personerna måste bort, men vem? Spänningen hålls vid liv fram till sista sidan.
En trogen hustru är en internationell bästsäljare som sålt över 700 000 ex bara i USA. Utgiven på 27 olika språk. Romanen är en riktigt dramatisk sidvändare som passar perfekt i bokcirklar, eftersom man känner så starkt för dess karaktärer. Författaren Robert Goolrick har tidigare skrivit den kritikrrosade The End of the World as We Know It.
»Den är grymt spännande och i slutet av boken håller jag den så hårt att knogarna vitnar.« Bloggen Med näsan i en bok
»En riktigt spännande bok, och otäck. Goolrick har ett sätt att skriva som griper tag i dig och får berättelsen att krypa under skinnet. Rent klaustrofobisk på sina ställen.« Djursholms bokhandel
»Robert Goolrick håller läsaren på sträckbänken ända till sista meningen. Mycket bra historisk spänning med touch av dekadens, mörker, sex och ensamhet.« En bokcirkel för alla
»Ett rasande triangeldrama där passion, svek, mord och tvära vändningar håller läsarens intresse vid liv långt in på småtimmarna. En fantastisk berättelse med inträngande personporträtt, målande miljöskildringar och mustiga relationsbeskrivningar. Det är mycket av allt och man nästan sugs in i handlingen för att efter sista sidan känna sig både vimmelkantig och liksom tillrufsad.« Biblioteket i Sunne
»Det är en tät, intensiv, nästan surrealistisk berättelse, berättad med en annorlunda röst. Och inte alls vad jag förväntade mig.« Bloggen Hyllan
»Robert Goolrick håller mig fångad från pärm till pärm och vändningarna är många och pusselbit läggs till pusselbit. Men trots det kan jag inte räkna ut hur det hela ska sluta och det gör boken extra läsvärd... Robert Goolrick är skicklig på att gestalta karaktärerna utan att avslöja för mycket och personerna växer på ett trovärdigt sätt fram. En berättelse full av kärlek, svek, vänskap, förfall, ensamhet, missbruk och sex. Ja här finns allt... Jag rekommenderar boken varmt om du är det minsta intresserad av mänskliga relationer!« Bloggen Erikas bokprat
»Oerhört vackert skriven.« Bloggen Glamsorbet
»... när deras drömmar och förhoppningar både krockar och flyter samman blir det riktigt intressant ... allt som oftast lyckas Goolrick överraska och ge en bild av hur kärleken kan vara om man sliter bort den rosa slöja som oftast döljer den. Och resultatet är väldigt lyckat.« Bloggen Böcker rockar fett
Historiska Media 9789186297817 -
Keywords for the Crowley Tarot Paperback – Il...
Häftad bok. Red Wheel/Weiser. 2001. 256 sidor.
ISBN 9781578631735
Nära nyskick. På engelska.
Försiktigt använd.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRed Wheel/Weiser 9781578631735 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKfaber and faber 9780571154142
-
M2000 - Marknadsföring i en ny tid - Faktabok
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2002. 179 sidor.
Mycket gott skick. Hel och ren inlaga utan några understrykningar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064427
- Titel
- M2000 - Marknadsföring i en ny tid Faktabok
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 738 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147064427 -
Enterprise one to one - Handbok i relationsma...
Inbunden bok. Damm Förlag AB. 1 uppl. 2000. 352 sidor.
Nära nyskick. Varsamt läst bok. [Rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177091760
- Titel
- Handbok i relationsmarknadsföring
- Författare
- Don Peppers
- Förlag
- Damm Förlag AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 385 g
- Språk
- Svenska
Damm Förlag AB 1 9177091760 -
Relationsmarknadsföring : från 4 P till 30 R
Inbunden bok. Malmö : Liber-Hermod. 1995. 344 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123013079
- Titel
- Relationsmarknadsföring : från 4 P till 30 R
- Författare
- Gummesson, Evert
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber-Hermod 9123013079 -
Konsulthandboken
Inbunden bok. Svenska förlaget. 2000. 217 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384768
- Titel
- Konsulthandboken
- Författare
- Andreas Lindberg
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 226 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 404 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är handboken för alla som vill starta konsultverksamhet, men även för redan etablerade konsulter. Full av råd och tips visar den rent praktiskt hur man startar och leder sitt konsultföretag, marknadsför konsulttjänster och samverkar med sina uppdragsgivare och mycket, mycket mer.
Den första upplagan av boken skrevs av Börje Lindberg, på sin tid en av Sveriges första organisationskonsulter. Hans son Andreas Lindberg har nu gjort en genomgripande redigering och uppdatering. I grunden är det dock samma gedigna och pedagogiska handbok, en riktig klokbok, som täcker det mesta man som konsult eller blivande konsult kan fundera över.
Svenska förlaget 9177384768 -
Identitet : om varumärken, tecken och symbole...
Inbunden bok. Stockholm : Nationalmuseum : Raster. 2002. 270 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Boken verkar oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171006532
- Titel
- Identitet : om varumärken, tecken och symboler
- Författare
- Holger, Lena - Holmberg, Ingalill
- Förlag
- Stockholm : Nationalmuseum : Raster
- Utgivningsår
- 2002
- Språk
- Svenska
Stockholm : Nationalmuseum : Raster 9171006532 -
Professionell marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 612 sidor.
Hyggligt skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och ryggändar. Färgöverstrykningar i bokens första del. I övrigt fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037097
- Titel
- Professionell marknadsföring
- Författare
- Björn Axelsson - Henrik Agndal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 612 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 980 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Professionell marknadsföring är en grundläggande bok inom marknadsföringsområdet. Med utgångspunkt i frågeställningen Vad gör marknadsförare? identifieras och utvecklas en rad olika perspektiv på ämnet. Författarna behandlar bland annat marknadsföringens roll i företag och samhälle, samt marknadsföringens olika aktörer. Samtidigt fokuserar de på hur man som marknadsförare kan tänka och agera i olika situationer, till exempel beroende på om man är verksam på företagsmarknader eller konsumentmarknader, om man marknadsför varor eller tjänster, eller om man agerar internationellt.
Studentlitteratur AB 2 9789144037097 -
Foundations of marketing
Häftad bok. London : McGraw-Hill Higher Education. 4 uppl. 2012. 359 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Skavda hörn och kanter. Flikade hörn. Vissa bläddringsspår. I övrigt hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780077137014
- Titel
- Foundations of marketing
- Författare
- Fahy, John - Jobber, David
- Förlag
- London : McGraw-Hill Higher Education
- Utgivningsår
- 2012
- Språk
- English
London : McGraw-Hill Higher Education 4 9780077137014 -
Försäljning för icke-säljare : handbok för sp...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 122 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052903
- Titel
- Försäljning för icke-säljare : handbok för specialister - professionella, kunskapsarbetare, fd anslagsfinansierade och andra ...
- Författare
- Klockare, Leif
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 122 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handbok för specialister – professionella, kunskapsarbetare, f d anslagsfinansierade och andra – som ogillar försäljning men som ändå måste sälja sig själva, sina idéer sitt företag eller sin organisation
Jag vill vara efterfrågad, men jag vill inte sälja. Det är den motsägelsefulla formulering som många människor går och bär på. Inom den offentliga sektorn med sina nya krav och organisationsformer. Inom tjänste- och kunskapssektorn där inhemsk och utländsk konkurrens ständigt ökar.
Inom organisationer och folkrörelser för att det inte anses "fint" att framhålla sig själv. Ja, till och med inom industri och handel finns det personer som inte riktigt anser sig ha tid eller lust att syssla med försäljning.
Men går det att lära sig att sälja? Ja, det menar författarna till denna storsäljare. Förutsatt att man gör upp med sig själv och vågar skapa sin egen stil. Inre omprövningar av känslor och värderingar är första steget. Att träna metoder och tekniker är nästa. Bokens styrka och charm ligger i kombinationen av dessa mjuka och hårda faktorer.
Om författarna
Leif Klockare är verksam inom Svenska Konsulthuset. Han är konsult och utbildare, framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn.
Britt-Marie Ahrnell är verksam som konsult och utbildare framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn. Britt-Marie har också skrivit flera prisbelönta böcker inom området kunskapsföretagets marknadsföring och försäljning.
Liber 1 9789170052903 -
Bilder som fascinerar : behoven, smaken, tids...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 1995. 279 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår samt aningen skavda hörn och kanter på pärmen. Namnad på inlagans första blankblad. Vissa bläddringsspår. I övrigt fin inlaga. [rum 12] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177989104
- Titel
- Bilder som fascinerar : behoven, smaken, tidsandan
- Författare
- Peterson, Lars
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- S. 267-279 behandlar Anders Zorn
hum
Li:S
Stockholm : Carlsson 9177989104 -
Var bra : hur du lyckas i den digitala ekonom...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 266 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098392
- Titel
- Var bra : hur du lyckas i den digitala ekonomin
- Författare
- Deinoff, Martin
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 266 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Välkommen till den nya affärslogiken! Den digitala tekniken har på kort tid förändrat spelreglerna för framgångsrik marknadsföring och produktutveckling. Den nya världens konsumenter – uppkopplade, informerade och krävande– ställer nya krav. Den nya världens företag – flexibla, öppna och snabbrörliga – skapar en helt ny konkurrenssituation. Dessutom måste alla företag lära sig att leva i ständig förändring – produkter och affärsmodeller som fungerade igår kan snabbt bli en återvändsgränd.
Läs mer
VAR BRA! är en bok för dig som vägrar att bli omsprungen, som vill lyfta blicken och utmana det gamla, för dig som är beredd att anamma förändringen och dra nytta av det nya. Den ger inblick i teorier och förhållningssätt som behövs för att förstå den digitala utvecklingen. Den beskriver vägen till framgångsrik marknadsföring och produktutveckling i det nya affärslandskapet. Och den visar att kunderna kommer att belöna de företag som förmår leverera äkta värde – vara bra!
Sagt om boken
”Äntligen skriver han boken! Tänker jag och alla som fått äran att höra Martins föredrag, arbetat med honom som strategirådgivare och fått lära sig saker som förändrat bilden av framtiden för evigt. Martins bok försöker inte vara bra, den är bra!”
– Ola Ahlvarsson, serieentreprenör, grundare SIME och teknologijurymedlem i World Economic Forum
”Det är mycket ovanligt med böcker som vilar på kombinationen av djup praktisk erfarenhet och solid analytisk grund. Det här är dock just en sådan bok. Jag vet att den speglar Martins person.”
– Ass. professor Henrik Blomgren, doktor i Industriell Ekonomi, KTH
Om författarna
Martin Deinoff är, civ.ing. i industriell ekonomi, visionär och rådgivare inom digital kommunikation och affärsutveckling. Med en bakgrund som entreprenör och sedermera från Spray och Razorfish arbetar han nu som Senior Vice President med ansvar för marknadsföring och affärsutveckling på Creuna AB, Nordens största digitala byrå, där han varit med från starten 2002. Martin är en efterfrågad talare/föreläsare både i Sverige och internationellt. Ta gärna del av bokens digitala stöd som du hittar på www.martindeinoff.com
Liber 1 9789147098392 -
Absolut : historien om flaskan
Pocketbok. Norstedts Pocket. 1 uppl. 1996. 315 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Skavda hörn och kanter. Brytveck på fram- och baksidan. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 911952451x
- Titel
- Absolut : historien om flaskan
- Författare
- Carl Hamilton
- Förlag
- Norstedts Pocket
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
Norstedts Pocket 1 911952451x -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
I kundens skor : att skapa värde utifrån mott...
Pocketbok. Volante. 2020. 183 sidor.
Gott skick. Pennstreck (- 5 cm) på pärmens framsida samt på inlagans första blad. I övrigt fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189043695
- Titel
- I kundens skor : att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv
- Författare
- Hallberg, Klas
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 120 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.
I kundens skor ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.
Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut. Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra. Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun
Volante 9789189043695 -
Ansiktet utåt - Om service i frontlinjen och...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2002. 128 sidor.
Mycket gott skick. Stämpel på inlagans första blad. I övrigt fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147063871
- Titel
- Ansiktet utåt - Om service i frontlinjen och korta kundkontakter
- Författare
- Nyström, John
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 307 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att kunden står i centrum är en självklarhet inom alla serviceyrken. Hur företagets "ansikte utåt" uppfattas är därför särskilt viktigt. I Ansiktet utåt riktas allt intresse mot dig som är verksam med kundservice och som därmed är bärare av företagets eller myndighetens ansikte utåt. Behoven av god och personlig service finns överallt där människor träffas i professionella sammanhang.
Läs mer
Att kunden står i centrum är en självklarhet inom alla serviceyrken. Hur företagets "ansikte utåt" uppfattas är därför särskilt viktigt. I boken Ansiktet utåt riktas allt intresse mot dig som är verksam med kundservice i någon form och som därmed är bärare av företagets eller myndighetens ansikte utåt. Behoven av god och personlig service finns överallt där människor träffas i professionella sammanhang.
Vi vänder oss till dig som arbetar inom försäljning och service, till exempel inom olika former av callcenter eller support. Du som är sekreterare eller assistent ligger också i frontlinjen för att utåt och inåt representera din chef, din avdelning eller kanske hela företaget.
Din roll är ofta central och avgörande och därmed finns också behov av kompetensutveckling, stöd och ständig kontakt inåt mot företaget.
Ansiktet utåt sätter dig i fokus för att du ska utveckla dig i ditt jobb och dessutom som person. Boken utgör ett kraftfullt verktyg för att du ska nå framgång i kontakterna med dina kunder och dessutom i relationerna till din chef och dina arbetskamrater.
John Nyström, är författare och läkare med erfarenhet av att varje dag förmedla och "sälja" budskap och åtgärder i sjukvården. Monica Wallén, är beteendevetare med tidigare inriktning på försäljning och affärsutveckling. Arbetar nu med utbildningar med tonvikt på bland annat säljprocessen, kundservice och marknadskommunikation.
Liber 1 9789147063871 -
Läs mig! : en kreativ PR-handbok
Häftad bok. Calidris Förlag. 2016. 209 sidor.
Nära nyskick. Endast smärre hanteringsspår på pärmen. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198333916
- Titel
- Läs mig! : en kreativ PR-handbok
- Författare
- Elmqvist, Marthina
- Förlag
- Calidris Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur hamnar jag i en tv-soffa? Varför blir jag inte recenserad i DN? Hur fungerar införsäljning? Varför ska jag anlita en agent?
Detta är frågor som du som jobbar i den kreativa sfären förr eller senare kommer att ställa dig. Under alla omständigheter om du ska ge dig i kast med PR, marknadsföring och försäljning. Men vad betyder den här uppmärksamheten egentligen? Och vilka förväntningar är rimliga att ha?
I den här handboken kommer du få en bra överblick över hur man kan jobba med PR och marknadsföring, inte minst för dig med liten budget. Vilka regler som gäller för försäljning och hur du bygger ditt varumärke på sociala medier. Den innehåller handfasta tips och råd på hur man kan gå till väga och vad man bör undvika. Och ett alldeles eget kapitel ägnat åt krishantering - när du fuckat upp helt enkelt, vad gör man då? I boken hittar du också röster från branschen som ger sin syn på saken, allt från författare och recensenter till bokhandlare, agenter och journalister.
Calidris Förlag 9789198333916 -
Världens bästa by
Inbunden bok. Brombergs. 1 uppl. 2003. 280 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Fint omslag, lite nött uppe i hörnen. Lätt gulnad inlaga.
Har över 450 böcker. Köp fler för samfrakt!Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176089392
- Titel
- Världens bästa by
- Författare
- Arto Paasilinna
- Förlag
- Brombergs
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 136 x 217 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 408 g
- Språk
- Svenska
Brombergs 1 9789176089392 -
Frimärks-mysteriet på Loberga
Inbunden bok. Stockholm : B. Wahlström. 1979.
Mycket gott skick. Namn i bläck på insidan av omslaget och på andrasidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789132100178
- Titel
- Frimärks-mysteriet på Loberga
- Författare
- Ahlrud, Sivar
- Förlag
- Stockholm : B. Wahlström
- Utgivningsår
- 1979
- Språk
- Svenska
Stockholm : B. Wahlström 9789132100178
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn